V Japonsku je vysoká hustota osídlení a to s sebou nese nutnost řešení rozměrů vozidel. Dalším příspěvkem k tomuto problému je koncept Pivo 3od Nissanu.
Nissan Pivo je pro nás již známé jméno. Vůz, který se nyní představuje ve formě konceptu, je totiž již třetím pokračováním malých vozů s tímto pro Čechy a Slováky libozvučným jménem.
I třetí Pivo je konceptem malého městského vozu, můžeme je částečně připodobnit k Toyotě iQ. Ta však nemá pod kapotou elektromotor, který je důležitou součástí všech konceptu Pivo, které jinak sdílejí jen velmi málo společných znaků. Například předchozí koncept Pivo 2 byl naprosto kulatý, zatímco novinka přichází s velmi ostře řezanými liniemi.
Tento malý městský automobilek je vybaven sadou elektromotorů umístěných v nábojích kol, přičemž právě v elektrickém provozu si Nissan představuje budoucnost automobilismu, zejména ve městech. Komfortnímu provozu má pomoci také automatizovaný parkovací asistent.
Novinka zatím není v tomto stádiu určena do produkce, nicméně Nissan s touto myšlenkou koketuje již dost dlouho k tomu, aby se od něj dalo očekávat i nějaké sériové řešení.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?