V Japonsku je vysoká hustota osídlení a to s sebou nese nutnost řešení rozměrů vozidel. Dalším příspěvkem k tomuto problému je koncept Pivo 3od Nissanu.
Nissan Pivo je pro nás již známé jméno. Vůz, který se nyní představuje ve formě konceptu, je totiž již třetím pokračováním malých vozů s tímto pro Čechy a Slováky libozvučným jménem.
I třetí Pivo je konceptem malého městského vozu, můžeme je částečně připodobnit k Toyotě iQ. Ta však nemá pod kapotou elektromotor, který je důležitou součástí všech konceptu Pivo, které jinak sdílejí jen velmi málo společných znaků. Například předchozí koncept Pivo 2 byl naprosto kulatý, zatímco novinka přichází s velmi ostře řezanými liniemi.
Tento malý městský automobilek je vybaven sadou elektromotorů umístěných v nábojích kol, přičemž právě v elektrickém provozu si Nissan představuje budoucnost automobilismu, zejména ve městech. Komfortnímu provozu má pomoci také automatizovaný parkovací asistent.
Novinka zatím není v tomto stádiu určena do produkce, nicméně Nissan s touto myšlenkou koketuje již dost dlouho k tomu, aby se od něj dalo očekávat i nějaké sériové řešení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.