V Japonsku je vysoká hustota osídlení a to s sebou nese nutnost řešení rozměrů vozidel. Dalším příspěvkem k tomuto problému je koncept Pivo 3od Nissanu.
Nissan Pivo je pro nás již známé jméno. Vůz, který se nyní představuje ve formě konceptu, je totiž již třetím pokračováním malých vozů s tímto pro Čechy a Slováky libozvučným jménem.
I třetí Pivo je konceptem malého městského vozu, můžeme je částečně připodobnit k Toyotě iQ. Ta však nemá pod kapotou elektromotor, který je důležitou součástí všech konceptu Pivo, které jinak sdílejí jen velmi málo společných znaků. Například předchozí koncept Pivo 2 byl naprosto kulatý, zatímco novinka přichází s velmi ostře řezanými liniemi.
Tento malý městský automobilek je vybaven sadou elektromotorů umístěných v nábojích kol, přičemž právě v elektrickém provozu si Nissan představuje budoucnost automobilismu, zejména ve městech. Komfortnímu provozu má pomoci také automatizovaný parkovací asistent.
Novinka zatím není v tomto stádiu určena do produkce, nicméně Nissan s touto myšlenkou koketuje již dost dlouho k tomu, aby se od něj dalo očekávat i nějaké sériové řešení.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?