Chevrolet predstavuje nový nízkonákladový model pre nenáročné trhy. Je ním sedan Cobalt, ktorého koncept sme mohli obdivovať na autosalóne v Buenos Aires na začiatku leta.
Sériová podoba sa oproti štúdii zmenila len minimálne, poďme sa teda na nádejnú novinku pozrieť bližšie. Hneď na úvod však dodávame, že Chevrolet Cobalt, hoci by si svoje miesto zrejme našiel aj na európskom trhu, sa v našich končinách predávať nebude. Ide o model prioritne určený pre Brazíliu, niektoré africké a arabské štáty alebo Rusko.
Novinka sa svojimi rozmermi 4479 x 1735 x 1514 mm a rázvorom náprav 2620 mm zaraďuje medzi sedany nižšej strednej triedy, hoci v hierarchii modelov Chevrolet zaujal miesto medzi sedanmi Aveo a Cruze. Dominantou Cobaltu má byť priestor pre posádku a jej batožinu. Objem batožinového priestoru je slušných 563 litrov.
Exteriér novinky nezaujme dych berúcimi tvarmi, dizajnéri Cobaltu stavili na triezve tvary. Predná časť pripomína ostatné Chevrolety, maska chladiča a svetlomety akoby z oka vypadli rodinnému modelu Orlando. Bočný profil pripomína vysokým pontónom a tvarom okien Suzuki Kizashi, zato zadná časť je viac menej originálna a jednoduchá.
Ak nazrieme do interiéru, nájdeme v ňom podobnosť s modelovým radom Aveo, s ktorým zdieľa niektoré nápady. Prístroje pred vodičom vyznávajú kombináciu analógového otáčkomera a digitálneho rýchlomera, obe prístroje sú však ukryté v jednej kaplnke. Volant je známy všetkým majiteľom novších Chevroletov, páčky pod volantom, obsluha ventilácie na stredovej konzole alebo výplne dverí nie sú nepodobné rovnakým prvkom v Aveu.
Pohon Chevroletu Cobalt budú zabezpečovať benzínové pohonné jednotky s objemom valcov 1,4 litra (71 kW/95 k) a 1,8 litra, so zatiaľ nešpecifikovaným maximálnym výkonom. Menší motor bude môcť jazdiť aj na etanol, čo je v Brazílii bežná záležitosť.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.