Chevrolet Cobalt - Globálny sedan, do krajín EU však nezavíta

Cobalt
Cobalt, foto: Chevrolet
Braňo Porubčan 8. listopadu 2011 21:05
Sdílej:

Chevrolet predstavuje nový nízkonákladový model pre nenáročné trhy. Je ním sedan Cobalt, ktorého koncept sme mohli obdivovať na autosalóne v Buenos Aires na začiatku leta.

Sériová podoba sa oproti štúdii zmenila len minimálne, poďme sa teda na nádejnú novinku pozrieť bližšie. Hneď na úvod však dodávame, že Chevrolet Cobalt, hoci by si svoje miesto zrejme našiel aj na európskom trhu, sa v našich končinách predávať nebude. Ide o model prioritne určený pre Brazíliu, niektoré africké a arabské štáty alebo Rusko.

Novinka sa svojimi rozmermi 4479 x 1735 x 1514 mm a rázvorom náprav 2620 mm zaraďuje medzi sedany nižšej strednej triedy, hoci v hierarchii modelov Chevrolet zaujal miesto medzi sedanmi Aveo a Cruze. Dominantou Cobaltu má byť priestor pre posádku a jej batožinu. Objem batožinového priestoru je slušných 563 litrov.

Exteriér novinky nezaujme dych berúcimi tvarmi, dizajnéri Cobaltu stavili na triezve tvary. Predná časť pripomína ostatné Chevrolety, maska chladiča a svetlomety akoby z oka vypadli rodinnému modelu Orlando. Bočný profil pripomína vysokým pontónom a tvarom okien Suzuki Kizashi, zato zadná časť je viac menej originálna a jednoduchá.

Ak nazrieme do interiéru, nájdeme v ňom podobnosť s modelovým radom Aveo, s ktorým zdieľa niektoré nápady. Prístroje pred vodičom vyznávajú kombináciu analógového otáčkomera a digitálneho rýchlomera, obe prístroje sú však ukryté v jednej kaplnke. Volant je známy všetkým majiteľom novších Chevroletov, páčky pod volantom, obsluha ventilácie na stredovej konzole alebo výplne dverí nie sú nepodobné rovnakým prvkom v Aveu.

Pohon Chevroletu Cobalt budú zabezpečovať benzínové pohonné jednotky s objemom valcov 1,4 litra (71 kW/95 k) a 1,8 litra, so zatiaľ nešpecifikovaným maximálnym výkonom. Menší motor bude môcť jazdiť aj na etanol, čo je v Brazílii bežná záležitosť.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.