Chevrolet predstavuje nový nízkonákladový model pre nenáročné trhy. Je ním sedan Cobalt, ktorého koncept sme mohli obdivovať na autosalóne v Buenos Aires na začiatku leta.
Sériová podoba sa oproti štúdii zmenila len minimálne, poďme sa teda na nádejnú novinku pozrieť bližšie. Hneď na úvod však dodávame, že Chevrolet Cobalt, hoci by si svoje miesto zrejme našiel aj na európskom trhu, sa v našich končinách predávať nebude. Ide o model prioritne určený pre Brazíliu, niektoré africké a arabské štáty alebo Rusko.
Novinka sa svojimi rozmermi 4479 x 1735 x 1514 mm a rázvorom náprav 2620 mm zaraďuje medzi sedany nižšej strednej triedy, hoci v hierarchii modelov Chevrolet zaujal miesto medzi sedanmi Aveo a Cruze. Dominantou Cobaltu má byť priestor pre posádku a jej batožinu. Objem batožinového priestoru je slušných 563 litrov.
Exteriér novinky nezaujme dych berúcimi tvarmi, dizajnéri Cobaltu stavili na triezve tvary. Predná časť pripomína ostatné Chevrolety, maska chladiča a svetlomety akoby z oka vypadli rodinnému modelu Orlando. Bočný profil pripomína vysokým pontónom a tvarom okien Suzuki Kizashi, zato zadná časť je viac menej originálna a jednoduchá.
Ak nazrieme do interiéru, nájdeme v ňom podobnosť s modelovým radom Aveo, s ktorým zdieľa niektoré nápady. Prístroje pred vodičom vyznávajú kombináciu analógového otáčkomera a digitálneho rýchlomera, obe prístroje sú však ukryté v jednej kaplnke. Volant je známy všetkým majiteľom novších Chevroletov, páčky pod volantom, obsluha ventilácie na stredovej konzole alebo výplne dverí nie sú nepodobné rovnakým prvkom v Aveu.
Pohon Chevroletu Cobalt budú zabezpečovať benzínové pohonné jednotky s objemom valcov 1,4 litra (71 kW/95 k) a 1,8 litra, so zatiaľ nešpecifikovaným maximálnym výkonom. Menší motor bude môcť jazdiť aj na etanol, čo je v Brazílii bežná záležitosť.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.