Nová generace Hondy Civic je na světě, tak se pojďme podívat, co přesně nám nabídne a s jakými motory přijede. V galerii na vás čeká třicítka fotek novinky.
Nová Honda Civic se po představení ve Frankfurtu konečně ukázala i se svým rodným listem. Na něm se dočteme, že novinka dostane pod kapotu čtveřici motorů, dva benzínové a dva dieselové.
Základ nabídky bude tvořit malá 1,4 i-VTEC, která nabízí poměrně vysoký výkon 100 koní. Jde o prakticky totožný motor, jaký lze objednat i nyní, avšak mírně poklesla spotřeba. Pro Hondu je typická velká točivost motoru, proto se vrcholy výkonu i točivého momentu nacházejí v poměrně vysokých 6000, resp. 4800 otáčkách. Silnější 1,8 nabídne o píď navýšený výkon a to na 141 koní.
Úplně nový je dieselový 2,2 i-DTEC. Jde o novou generaci motoru, který využívá systém common-rail třetí generace. Výkon byl navýšen na 150 koní, avšak spotřeba klesla o litr na pouhých 4,2 l/100 km. Spořivé potěší příchod menšího 1,6 i-DTEC naplánovaný na příští rok. Jeho výkon by měl být 120 koní. Všechny převodovky jsou šestistupňové.
Novinka je oproti minulé generaci o nepatrné 4 centimetry delší, takže dosahují délky rovných 430 cm. Kufr má 401 litrů a k uložení prostoru napomohou i zajímavě sklopitelná zadní sedadla.
Novinka by měla přijít na trh na počátku příštího roku. Ceny ani specifikace výbav zatím nebyly zveřejněny.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?