Nová generace Hondy Civic je na světě, tak se pojďme podívat, co přesně nám nabídne a s jakými motory přijede. V galerii na vás čeká třicítka fotek novinky.
Nová Honda Civic se po představení ve Frankfurtu konečně ukázala i se svým rodným listem. Na něm se dočteme, že novinka dostane pod kapotu čtveřici motorů, dva benzínové a dva dieselové.
Základ nabídky bude tvořit malá 1,4 i-VTEC, která nabízí poměrně vysoký výkon 100 koní. Jde o prakticky totožný motor, jaký lze objednat i nyní, avšak mírně poklesla spotřeba. Pro Hondu je typická velká točivost motoru, proto se vrcholy výkonu i točivého momentu nacházejí v poměrně vysokých 6000, resp. 4800 otáčkách. Silnější 1,8 nabídne o píď navýšený výkon a to na 141 koní.
Úplně nový je dieselový 2,2 i-DTEC. Jde o novou generaci motoru, který využívá systém common-rail třetí generace. Výkon byl navýšen na 150 koní, avšak spotřeba klesla o litr na pouhých 4,2 l/100 km. Spořivé potěší příchod menšího 1,6 i-DTEC naplánovaný na příští rok. Jeho výkon by měl být 120 koní. Všechny převodovky jsou šestistupňové.
Novinka je oproti minulé generaci o nepatrné 4 centimetry delší, takže dosahují délky rovných 430 cm. Kufr má 401 litrů a k uložení prostoru napomohou i zajímavě sklopitelná zadní sedadla.
Novinka by měla přijít na trh na počátku příštího roku. Ceny ani specifikace výbav zatím nebyly zveřejněny.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.