Opel dnes ukázal oficiálne fotografie najšportovejšej a najvýkonnejšej Astry v histórii modelového radu.
Verzia OPC dostane upravený bodykit, 20-palcové zliatinové disky, nastaviteľný podvozok FlexRide a to najpodstatnejšie – benzínový motor 2,0 Turbo, ktorý dosiahne maximálny výkon 280 koní. Astra OPC sa vďaka nemu môže rozbehnúť na maximálnu rýchlosť 250 km/h.
Opel Astra OPC vychádza zo športovejšie ladeného kupé GTC, ktoré malo premiéru vo Frankfurte. Charakteristickým znakom najšportovejšej Astry sa tak stáva výrazný dinamický dizajn, okorenený novým predným nárazníkom s veľkým otvorom pre prívod nasávaného vzduchu a novým tvarovaním oblasti hmlových svetlometov. Športový zadný nárazník s difúzorom a dvomi koncovkami výfuku, spolu s bočnými prahmi dávajú tušiť, že sa nejedná o bežnú Astru. Opel tvrdí, že podvozok novej Astry OPC je odskúšaný na legendárnom Nürburgringu.
Výrobca zatiaľ nezverejnil podrobnejšie údaje o zrýchlení alebo spotrebe, na tie si budeme musieť ešte nejakú dobu počkať. So začiatkom predaja Astry OPC sa ráta v budúcom roku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?