Honda Insight sa v japonsku bude ponúkať aj vo výkonnejšej verzii s pohonným ústrojenstvom zo športového kupé CR-Z.
Honda poteší nasledujúcou správou hlavne japonských motoristov. Na tamojší trh uvedie špeciálnu sériu modelu Insight s označením Exclusive, ktorá bude niesť radu odlišností od bežného hybridu Insight. Samostatný modelový rad Insight dostal nedávno facelift, ktorý bol oficiálne predstavený na autosalóne vo Frankfurte.
Honda Insight Exclusive sa od bežného hybridu nebude odlišovať len vo výbave, práve naopak. Najvýraznejšou zmenou oproti poctivému „základu“ bude použitie hybridného ústrojenstva zo športového kupé Honda CR-Z. Novinka teda dostane pohonné ústrojenstvo IMA, ktoré spája benzínový motor s objemom valcov 1,5 litra (82 kW/111 k a 142 Nm) a elektromotor, ktorý poskytuje výkon 10 kW/14 k pri 1500 min-1 a krútiaci moment 78 Nm, ktorý vrcholí pri otáčkach 1000 min-1.
Jedným dychom dodávame, že pôvodný Insight používa benzínový motor s objemom 1,3 litra kombinovaný s elektromotorom. Pohonné ústrojenstvo bude spojené s prevodovkou CVT, s možnosťou sekvenčného radenia páčkami pod volantom, so siedmimi predvolenými stupňami.
Exteriér Insightu Exclusive je vylepšený o predný nárazník s LED diódami pre denné svietenie, zadný nárazník s difúzorom, nástavcami prahov alebo novým dizajnom zliatinových diskov. Výbava sa dočká viacerých vylepšení, spomenieme napríklad prítomnosť satelitnej navigácie s televíznym signálom v najvyššej výbave. Pozornosť bola venovaná aj lepšiemu odhlučneniu kabíny pomocou dodatočných tlmiacich prvkov na viacerých miestach.
Je zaujímavé, ako sa bežný, mierne lenivý a pomerne nenáročný hybrid dokáže razom premeniť na čipernejšiu, zábavnejšiu a luxusnejšiu strelu...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?