Honda Insight sa v japonsku bude ponúkať aj vo výkonnejšej verzii s pohonným ústrojenstvom zo športového kupé CR-Z.
Honda poteší nasledujúcou správou hlavne japonských motoristov. Na tamojší trh uvedie špeciálnu sériu modelu Insight s označením Exclusive, ktorá bude niesť radu odlišností od bežného hybridu Insight. Samostatný modelový rad Insight dostal nedávno facelift, ktorý bol oficiálne predstavený na autosalóne vo Frankfurte.
Honda Insight Exclusive sa od bežného hybridu nebude odlišovať len vo výbave, práve naopak. Najvýraznejšou zmenou oproti poctivému „základu“ bude použitie hybridného ústrojenstva zo športového kupé Honda CR-Z. Novinka teda dostane pohonné ústrojenstvo IMA, ktoré spája benzínový motor s objemom valcov 1,5 litra (82 kW/111 k a 142 Nm) a elektromotor, ktorý poskytuje výkon 10 kW/14 k pri 1500 min-1 a krútiaci moment 78 Nm, ktorý vrcholí pri otáčkach 1000 min-1.
Jedným dychom dodávame, že pôvodný Insight používa benzínový motor s objemom 1,3 litra kombinovaný s elektromotorom. Pohonné ústrojenstvo bude spojené s prevodovkou CVT, s možnosťou sekvenčného radenia páčkami pod volantom, so siedmimi predvolenými stupňami.
Exteriér Insightu Exclusive je vylepšený o predný nárazník s LED diódami pre denné svietenie, zadný nárazník s difúzorom, nástavcami prahov alebo novým dizajnom zliatinových diskov. Výbava sa dočká viacerých vylepšení, spomenieme napríklad prítomnosť satelitnej navigácie s televíznym signálom v najvyššej výbave. Pozornosť bola venovaná aj lepšiemu odhlučneniu kabíny pomocou dodatočných tlmiacich prvkov na viacerých miestach.
Je zaujímavé, ako sa bežný, mierne lenivý a pomerne nenáročný hybrid dokáže razom premeniť na čipernejšiu, zábavnejšiu a luxusnejšiu strelu...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?