Ačkoliv je premiéra nové dvojice Subaru BRZ a Toyota FT-86 již na spadnutí, Subaru přidává ještě jeden koncept. Má naznačovat vzhled silnějšího modelu.
Koncept STI odvozený od prakticky sériově vyhlížejícího kupé BRZ se má představit v letošním losangelském automobilovém stánku.
Firemní tuner ladil podvozek této skvěle vypadající zadokolky. Objevují se proto nové pružiny, tlumiče a další drobnější prvky podvozku. Brzdy pocházející od firmy Brembo jsou větší a silnější. Prostor jim musela udělat větší, 18palcová kola.
Je trochu s podivem, že se neměnil výkon vozu. Pod kapotou zůstal stále ten samý motor, dvoulitr, jehož výkon má být 200 koní.
Vůz přirozeně vyjíždí v tradičních bojových barvách firmy, totiž speciálním modrém odstínu WR Blue Pearl II. Ale nějak mi tam chybí pro Subaru typická a velmi slušivá zlatě lakovaná kola.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.