Lancia oficiálně představuje další model pocházející z americké líhně Chrysleru. Lancia Voyager přebírá i americké jméno.
Lancia Voyager je společně s modely Flavia a Thema součástí nové modelové ofenzivy italské značky pocházející ze spojenectví Fiatu a Chrysleru. Voyager je přeznačkovaným modelem Chrysler Voyager, který známe i z našeho trhu, kde byl jedním z nejprodávanějších modelů Chrysleru.
K dispozici dává zákazníkům dvojici pohonných jednotek, větší 3,6 V6 pentastar pochází z USA a má výkon 290 koní při spotřebě 10,8 l/100 km. Poměrně vysoká spotřeba bude vhánět zákazníky spíše do náruče úspornějšího dieselu o objemu 2,8 litru a výkonu 165 koní. Zde má spotřeba hodnotu 7,9 l/100 km.
Součástí základní výbavy Gold pro Německo je například šestice airbagů, tempomat, třízónová klimatizace, vyhřívání sedaček nebo zábavní systém se zadní parkovací kamerou. Je tedy patrné, že vůz bude mířit spíše na náročnější klientelu, což stvrzuje i koženým čalouněním přímo v základu a příslibem výborného odhlučnění vozu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?