Lancia oficiálně představuje model Thema, který je odvozen od nám známého Chrysleru 300C. Thema přijíždí do Evropy jen s vlastní maskou.
Ačkoliv byla nová Lancia Thema alias Chysler 300C na evropský způsob představena již na začátku roku, teprve nyní se dostává do prodeje a my známe důležité detaily.
Nikoho asi nepřekvapí, že design se oproti americkému předobrazu změnil jen minimálně. Základním poznávacím znamením bude gril předního nárazníku, kam si Lancia dosadila pro sebe poněkud tradičnější horizontální žebrování.
Pod kaptou se skrývá tradičně americký motor, konkrétně šestiválec označený jako Pentastar o objemu 3,6 litru. Jeho výkon je 290 koní a s osmistupňovou automatickou převodovkou si řekne o 9,5 litru benzínu na 100 km. Z klidu na stovku rychlí za 7,7 sekundy.
Evropa by však nový model bez dieselů asi jen těžko přijala. Proto se zde objevují hned dva, které vycházejí ze společného základu o objemu tři litry. Jejich výkony jsou 190 a 240 koní, přičemž na stovku zrychlí za 9,7 a 7,8 sekundy, přičemž jim shodně stačí 7,1 l/100 km.
Prodej v Německu začíná se třemi výbavami, Gold, Platinium a Executive. Přesné specifikace neznáme a to tém spíše, že se mohou trh od trhu měnit, základní výbavou by však mimo obvyklé dávky elektronických bezpečnostních strážců také zábavní systém s devítipalcovou obrazovkou nebo automatická klimatizace se dvěma zónami. Základní cena je stanovena na 41 400 euro, což je těsně nad jedním milionem korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?