Lancia oficiálně představuje model Thema, který je odvozen od nám známého Chrysleru 300C. Thema přijíždí do Evropy jen s vlastní maskou.
Ačkoliv byla nová Lancia Thema alias Chysler 300C na evropský způsob představena již na začátku roku, teprve nyní se dostává do prodeje a my známe důležité detaily.
Nikoho asi nepřekvapí, že design se oproti americkému předobrazu změnil jen minimálně. Základním poznávacím znamením bude gril předního nárazníku, kam si Lancia dosadila pro sebe poněkud tradičnější horizontální žebrování.
Pod kaptou se skrývá tradičně americký motor, konkrétně šestiválec označený jako Pentastar o objemu 3,6 litru. Jeho výkon je 290 koní a s osmistupňovou automatickou převodovkou si řekne o 9,5 litru benzínu na 100 km. Z klidu na stovku rychlí za 7,7 sekundy.
Evropa by však nový model bez dieselů asi jen těžko přijala. Proto se zde objevují hned dva, které vycházejí ze společného základu o objemu tři litry. Jejich výkony jsou 190 a 240 koní, přičemž na stovku zrychlí za 9,7 a 7,8 sekundy, přičemž jim shodně stačí 7,1 l/100 km.
Prodej v Německu začíná se třemi výbavami, Gold, Platinium a Executive. Přesné specifikace neznáme a to tém spíše, že se mohou trh od trhu měnit, základní výbavou by však mimo obvyklé dávky elektronických bezpečnostních strážců také zábavní systém s devítipalcovou obrazovkou nebo automatická klimatizace se dvěma zónami. Základní cena je stanovena na 41 400 euro, což je těsně nad jedním milionem korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.