Lancia oficiálně představuje model Thema, který je odvozen od nám známého Chrysleru 300C. Thema přijíždí do Evropy jen s vlastní maskou.
Ačkoliv byla nová Lancia Thema alias Chysler 300C na evropský způsob představena již na začátku roku, teprve nyní se dostává do prodeje a my známe důležité detaily.
Nikoho asi nepřekvapí, že design se oproti americkému předobrazu změnil jen minimálně. Základním poznávacím znamením bude gril předního nárazníku, kam si Lancia dosadila pro sebe poněkud tradičnější horizontální žebrování.
Pod kaptou se skrývá tradičně americký motor, konkrétně šestiválec označený jako Pentastar o objemu 3,6 litru. Jeho výkon je 290 koní a s osmistupňovou automatickou převodovkou si řekne o 9,5 litru benzínu na 100 km. Z klidu na stovku rychlí za 7,7 sekundy.
Evropa by však nový model bez dieselů asi jen těžko přijala. Proto se zde objevují hned dva, které vycházejí ze společného základu o objemu tři litry. Jejich výkony jsou 190 a 240 koní, přičemž na stovku zrychlí za 9,7 a 7,8 sekundy, přičemž jim shodně stačí 7,1 l/100 km.
Prodej v Německu začíná se třemi výbavami, Gold, Platinium a Executive. Přesné specifikace neznáme a to tém spíše, že se mohou trh od trhu měnit, základní výbavou by však mimo obvyklé dávky elektronických bezpečnostních strážců také zábavní systém s devítipalcovou obrazovkou nebo automatická klimatizace se dvěma zónami. Základní cena je stanovena na 41 400 euro, což je těsně nad jedním milionem korun.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.