Přestože k použití plastu namísto kovu lze mít (docela oprávněněn) jisté obavy, u BASF mají jiný názor.
Přestože většina z nás pravděpodobně pamatuje jméno BASF z klasických audio a video kazet, jde o největší chemický koncern na světě který vyrábí kde co a zaměstnává na to více než sto tisíc lidí.
Obří společnost se domnívá že dnešní plasty jsou již dostatečně kvalitní na to, aby dokázaly nahradit kovy, ze kterých se dnes vyrábějí disky. A není to bezúčelné, novinka má šetřit palivo a zlepšit jízdní vlastnosti.
Takzvané neodpružené hmoty, tedy části náprav před pružinami, jsou zásadním problémem pro jízdní vlastnosti, komfort a také spotřebu. Jsou jedním z důvodů užívání kol z lehkých slitin a je možné, že se stanou právě důvodem k postupnému přechodu na plast. Každé kolo má ušetřit třetinu hmotnosti, tedy celkově 12 kilo, což není v době zoufalého hledání úspor nikterak zanedbatelné, zejména jde-li o hmotu neodpruženou.
Plast nazvaný Ultramid má být schopen kovy nahradit i na dalších místech. Vydržet má mimořádné zatížení, čímž se má hodit například v konstrukci sedadel či některých uchyceních.
Plastové disky ve skutečnosti nejsou žádnou novinkou. Využívají je již delší dobu sportovní speciály, avšak dosud byly velmi drahé.
O sériové výrobě je údajně prakticky rozhodnuto, ale cenu takovéhoto disku prozatím neznáme.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?