Přestože k použití plastu namísto kovu lze mít (docela oprávněněn) jisté obavy, u BASF mají jiný názor.
Přestože většina z nás pravděpodobně pamatuje jméno BASF z klasických audio a video kazet, jde o největší chemický koncern na světě který vyrábí kde co a zaměstnává na to více než sto tisíc lidí.
Obří společnost se domnívá že dnešní plasty jsou již dostatečně kvalitní na to, aby dokázaly nahradit kovy, ze kterých se dnes vyrábějí disky. A není to bezúčelné, novinka má šetřit palivo a zlepšit jízdní vlastnosti.
Takzvané neodpružené hmoty, tedy části náprav před pružinami, jsou zásadním problémem pro jízdní vlastnosti, komfort a také spotřebu. Jsou jedním z důvodů užívání kol z lehkých slitin a je možné, že se stanou právě důvodem k postupnému přechodu na plast. Každé kolo má ušetřit třetinu hmotnosti, tedy celkově 12 kilo, což není v době zoufalého hledání úspor nikterak zanedbatelné, zejména jde-li o hmotu neodpruženou.
Plast nazvaný Ultramid má být schopen kovy nahradit i na dalších místech. Vydržet má mimořádné zatížení, čímž se má hodit například v konstrukci sedadel či některých uchyceních.
Plastové disky ve skutečnosti nejsou žádnou novinkou. Využívají je již delší dobu sportovní speciály, avšak dosud byly velmi drahé.
O sériové výrobě je údajně prakticky rozhodnuto, ale cenu takovéhoto disku prozatím neznáme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?