Přestože k použití plastu namísto kovu lze mít (docela oprávněněn) jisté obavy, u BASF mají jiný názor.
Přestože většina z nás pravděpodobně pamatuje jméno BASF z klasických audio a video kazet, jde o největší chemický koncern na světě který vyrábí kde co a zaměstnává na to více než sto tisíc lidí.
Obří společnost se domnívá že dnešní plasty jsou již dostatečně kvalitní na to, aby dokázaly nahradit kovy, ze kterých se dnes vyrábějí disky. A není to bezúčelné, novinka má šetřit palivo a zlepšit jízdní vlastnosti.
Takzvané neodpružené hmoty, tedy části náprav před pružinami, jsou zásadním problémem pro jízdní vlastnosti, komfort a také spotřebu. Jsou jedním z důvodů užívání kol z lehkých slitin a je možné, že se stanou právě důvodem k postupnému přechodu na plast. Každé kolo má ušetřit třetinu hmotnosti, tedy celkově 12 kilo, což není v době zoufalého hledání úspor nikterak zanedbatelné, zejména jde-li o hmotu neodpruženou.
Plast nazvaný Ultramid má být schopen kovy nahradit i na dalších místech. Vydržet má mimořádné zatížení, čímž se má hodit například v konstrukci sedadel či některých uchyceních.
Plastové disky ve skutečnosti nejsou žádnou novinkou. Využívají je již delší dobu sportovní speciály, avšak dosud byly velmi drahé.
O sériové výrobě je údajně prakticky rozhodnuto, ale cenu takovéhoto disku prozatím neznáme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?