Přestože většina z nás pravděpodobně pamatuje jméno BASF z klasických audio a video kazet, jde o největší chemický koncern na světě který vyrábí kde co a zaměstnává na to více než sto tisíc lidí.
Obří společnost se domnívá že dnešní plasty jsou již dostatečně kvalitní na to, aby dokázaly nahradit kovy, ze kterých se dnes vyrábějí disky. A není to bezúčelné, novinka má šetřit palivo a zlepšit jízdní vlastnosti.
Takzvané neodpružené hmoty, tedy části náprav před pružinami, jsou zásadním problémem pro jízdní vlastnosti, komfort a také spotřebu. Jsou jedním z důvodů užívání kol z lehkých slitin a je možné, že se stanou právě důvodem k postupnému přechodu na plast. Každé kolo má ušetřit třetinu hmotnosti, tedy celkově 12 kilo, což není v době zoufalého hledání úspor nikterak zanedbatelné, zejména jde-li o hmotu neodpruženou.
Plast nazvaný Ultramid má být schopen kovy nahradit i na dalších místech. Vydržet má mimořádné zatížení, čímž se má hodit například v konstrukci sedadel či některých uchyceních.
Plastové disky ve skutečnosti nejsou žádnou novinkou. Využívají je již delší dobu sportovní speciály, avšak dosud byly velmi drahé.
O sériové výrobě je údajně prakticky rozhodnuto, ale cenu takovéhoto disku prozatím neznáme.