Velká Británie bývala automobilovou velmocí. Téměř všechny její automobilky jsou dnes již pryč, ale umění stvořit zajímavé auto zůstalo
Ačkoliv bude většině z nás značka Ginetta neznámá, má za sebou už docela pestrou historii. Vznikla již před více než 50 lety, přesněji v roce 1958, a specializovala se zejména na závodní úpravy sportovních vozů. Vypustila již i několik vlastních vozů.
Nedávno se firma spojila s jiným výrobcem sporťáků, firmou Farbio, převzala výrobu jeho modelu GTS a sama jej vyráběla pod označením Ginetta F400. Nyní přichází čas na inovace.
Nová G60 technicky i vzhledově vychází z předchozího modelu, jde spíše o rozsáhlé vylepšení vozu. Důležité úpravy se odehrály na váze, díky rozsáhlému použití kompozitních materiálů a promyšlenému šetření klesla hmotnost o čtyři metráky na příjemných 1100 kilo. Šetřilo se také na elektronice, což znamená, že ve voze nenajdeme prakticky nic, včetně posilovačů nebo protismykového systému.
O pohon se stará motor zpoza Velké louže, pochází z Fordu Mustang a z objemu 3,7 litru dává výkon 315 koní. Jeho síla jde na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál.
Díky nízké hmotnosti a slušnému výkonu by při dobrém rozjezdu měla ručička tachometru již za 4 sekundy atakovat stokilometrovou rychlost, maximální rychlost je stanovena na 265 km/h.
A cena? Automobilka si za tento vůz naúčtuje 68 tisíc liber (1 950 tisíc korun), avšak vyrobeno má být jen několik desítek kusů.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?