Velká Británie bývala automobilovou velmocí. Téměř všechny její automobilky jsou dnes již pryč, ale umění stvořit zajímavé auto zůstalo
Ačkoliv bude většině z nás značka Ginetta neznámá, má za sebou už docela pestrou historii. Vznikla již před více než 50 lety, přesněji v roce 1958, a specializovala se zejména na závodní úpravy sportovních vozů. Vypustila již i několik vlastních vozů.
Nedávno se firma spojila s jiným výrobcem sporťáků, firmou Farbio, převzala výrobu jeho modelu GTS a sama jej vyráběla pod označením Ginetta F400. Nyní přichází čas na inovace.
Nová G60 technicky i vzhledově vychází z předchozího modelu, jde spíše o rozsáhlé vylepšení vozu. Důležité úpravy se odehrály na váze, díky rozsáhlému použití kompozitních materiálů a promyšlenému šetření klesla hmotnost o čtyři metráky na příjemných 1100 kilo. Šetřilo se také na elektronice, což znamená, že ve voze nenajdeme prakticky nic, včetně posilovačů nebo protismykového systému.
O pohon se stará motor zpoza Velké louže, pochází z Fordu Mustang a z objemu 3,7 litru dává výkon 315 koní. Jeho síla jde na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál.
Díky nízké hmotnosti a slušnému výkonu by při dobrém rozjezdu měla ručička tachometru již za 4 sekundy atakovat stokilometrovou rychlost, maximální rychlost je stanovena na 265 km/h.
A cena? Automobilka si za tento vůz naúčtuje 68 tisíc liber (1 950 tisíc korun), avšak vyrobeno má být jen několik desítek kusů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.