Svoju novinku v triede kompaktných SUV predstavuje aj Peugeot. Model 4008 sa tak stane tretím koncernovým príbuzným modelu Mitsubishi ASX a dnes predstaveného Citroenu C4 Aircross.
Spolupráca koncernu PSA Peugeot – Citroen pokračuje, čoho dôkazom je dvojica noviniek Citroen C4 Aircross a Peugeot 4008. Prvú menovanú novinku predstavil Marek v tomto článku, poďme sa teda bližšie pozrieť na druhú z nich.
Peugeot vyvolal v označení menší zmätok, svoje nové kompaktné SUV pomenoval numerickým označením 4008, pritom však nejde o nástupcu staršieho a väčšieho SUV 4007. Označenie menšieho modelu väčším číslom tak pôsobí trochu nelogicky, ale snáď to majú chlapci z marketingu od Peugeotu dobre premyslené...
Peugeot 4008 vychádza zo spolupráce s automobilkou Mitsubishi, jedná sa teda o klon modelu ASX, avšak s úplne novou prednou a zadnou časťou. Na Mitsubishi ASX odkazuje nový Peugeot len bočným profilom. Dynamicky navrhnutá predná časť pozostáva z ostro rezaných svetlometov s denným LED svietením a masky chladiča, pod svetlami sú umiestnené falošné otvory na prívod vzduchu. Zadná časť je o čosi jednoduchšia, veko batožinového priestoru s objemom 488 litrov rozdeľuje koncové svetlá na dve časti.
Pohon nového SUV od Peugeotu bude zabezpečovať benzínový motor s objemom 1,6 litra (85 kW/166 k a 152 Nm), alebo väčší s objemom 2,0 litra (113 kW/154 k a 198 Nm). Tieto motory budú spriahnuté s 5-stupňovým manuálom, dvojliter môže byť za príplatok vybavený bezstupňovým automatom CVT.
Paleta naftových motorov bude pozostávať zo známeho koncernového motora 1,6 HDi (82 kW/112 k a 280 Nm), v ponuke však bude aj motor z dielne Mitsubishi 1,8 DI-D MIVEC (110 kW/150 k a 300 Nm), predávaný pod skratkou HDi. Samozrejmosťou bude možnosť pohonu 4x4, zatiaľ však nie je známe pri ktorých verziách.
Nový kompaktný Peugeot 4008 sa oficiálne spolu s Citroenom C4 Aircross predstaví na jarnom autosalóne v Ženeve v budúcom roku, ich predaj odštartuje hneď po skončení autosalónu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?