Svoju novinku v triede kompaktných SUV predstavuje aj Peugeot. Model 4008 sa tak stane tretím koncernovým príbuzným modelu Mitsubishi ASX a dnes predstaveného Citroenu C4 Aircross.
Spolupráca koncernu PSA Peugeot – Citroen pokračuje, čoho dôkazom je dvojica noviniek Citroen C4 Aircross a Peugeot 4008. Prvú menovanú novinku predstavil Marek v tomto článku, poďme sa teda bližšie pozrieť na druhú z nich.
Peugeot vyvolal v označení menší zmätok, svoje nové kompaktné SUV pomenoval numerickým označením 4008, pritom však nejde o nástupcu staršieho a väčšieho SUV 4007. Označenie menšieho modelu väčším číslom tak pôsobí trochu nelogicky, ale snáď to majú chlapci z marketingu od Peugeotu dobre premyslené...
Peugeot 4008 vychádza zo spolupráce s automobilkou Mitsubishi, jedná sa teda o klon modelu ASX, avšak s úplne novou prednou a zadnou časťou. Na Mitsubishi ASX odkazuje nový Peugeot len bočným profilom. Dynamicky navrhnutá predná časť pozostáva z ostro rezaných svetlometov s denným LED svietením a masky chladiča, pod svetlami sú umiestnené falošné otvory na prívod vzduchu. Zadná časť je o čosi jednoduchšia, veko batožinového priestoru s objemom 488 litrov rozdeľuje koncové svetlá na dve časti.
Pohon nového SUV od Peugeotu bude zabezpečovať benzínový motor s objemom 1,6 litra (85 kW/166 k a 152 Nm), alebo väčší s objemom 2,0 litra (113 kW/154 k a 198 Nm). Tieto motory budú spriahnuté s 5-stupňovým manuálom, dvojliter môže byť za príplatok vybavený bezstupňovým automatom CVT.
Paleta naftových motorov bude pozostávať zo známeho koncernového motora 1,6 HDi (82 kW/112 k a 280 Nm), v ponuke však bude aj motor z dielne Mitsubishi 1,8 DI-D MIVEC (110 kW/150 k a 300 Nm), predávaný pod skratkou HDi. Samozrejmosťou bude možnosť pohonu 4x4, zatiaľ však nie je známe pri ktorých verziách.
Nový kompaktný Peugeot 4008 sa oficiálne spolu s Citroenom C4 Aircross predstaví na jarnom autosalóne v Ženeve v budúcom roku, ich predaj odštartuje hneď po skončení autosalónu.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.