Svoju novinku v triede kompaktných SUV predstavuje aj Peugeot. Model 4008 sa tak stane tretím koncernovým príbuzným modelu Mitsubishi ASX a dnes predstaveného Citroenu C4 Aircross.
Spolupráca koncernu PSA Peugeot – Citroen pokračuje, čoho dôkazom je dvojica noviniek Citroen C4 Aircross a Peugeot 4008. Prvú menovanú novinku predstavil Marek v tomto článku, poďme sa teda bližšie pozrieť na druhú z nich.
Peugeot vyvolal v označení menší zmätok, svoje nové kompaktné SUV pomenoval numerickým označením 4008, pritom však nejde o nástupcu staršieho a väčšieho SUV 4007. Označenie menšieho modelu väčším číslom tak pôsobí trochu nelogicky, ale snáď to majú chlapci z marketingu od Peugeotu dobre premyslené...
Peugeot 4008 vychádza zo spolupráce s automobilkou Mitsubishi, jedná sa teda o klon modelu ASX, avšak s úplne novou prednou a zadnou časťou. Na Mitsubishi ASX odkazuje nový Peugeot len bočným profilom. Dynamicky navrhnutá predná časť pozostáva z ostro rezaných svetlometov s denným LED svietením a masky chladiča, pod svetlami sú umiestnené falošné otvory na prívod vzduchu. Zadná časť je o čosi jednoduchšia, veko batožinového priestoru s objemom 488 litrov rozdeľuje koncové svetlá na dve časti.
Pohon nového SUV od Peugeotu bude zabezpečovať benzínový motor s objemom 1,6 litra (85 kW/166 k a 152 Nm), alebo väčší s objemom 2,0 litra (113 kW/154 k a 198 Nm). Tieto motory budú spriahnuté s 5-stupňovým manuálom, dvojliter môže byť za príplatok vybavený bezstupňovým automatom CVT.
Paleta naftových motorov bude pozostávať zo známeho koncernového motora 1,6 HDi (82 kW/112 k a 280 Nm), v ponuke však bude aj motor z dielne Mitsubishi 1,8 DI-D MIVEC (110 kW/150 k a 300 Nm), predávaný pod skratkou HDi. Samozrejmosťou bude možnosť pohonu 4x4, zatiaľ však nie je známe pri ktorých verziách.
Nový kompaktný Peugeot 4008 sa oficiálne spolu s Citroenom C4 Aircross predstaví na jarnom autosalóne v Ženeve v budúcom roku, ich predaj odštartuje hneď po skončení autosalónu.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.