Nejmenší Škoda odvozená od Volkswagenu Up! je tu. Jmenuje se Citigo a od koncernového bratříčka se odlišuje mnohem více než by se zdálo.
Nová malá Škoda je technicky založena na nedávno představeném Volskwagenu Up! Oproti němu je však designově velmi odlišná, respektuje sice proporce a siluetu, ale zásadní části jsou úplně nové. Liší se celá přední maska včetně nárazníků i světel. Liší se také zadní partie a to včetně zakončení linie bočních oken. Naopak dveře vypadají shodně. Srovnání naleznete na přiložených fotografiích níže.
Celkové rozměry jsou 356 cm na délku, 165 cm na šířku a 148 cm na výšku. Rozvor má hodnotu 242 cm. Míry jsou prakticky shodné s nejmenším VW. Ručička na váze se zastavuje na 854 kilogramech. Základní objem kufru bude mít hodnotu 251 l, avšak sklopení sedadel umožní navýšení kapacity až na téměř tisíc litrů.
Pod kapotou budou stejné dva litrové motory jako u VW, konkrétní hodnoty naleznete v tabulce níže.
Objem motoru
999 ccm, 3válec, 12v
999 ccm, 3válec, 12v
Výkon motoru
44 kW/60 koní
55 kW/75 koní
Točivý moment
95 Nm
95 Nm
Kombinovaná spotřeba
emise
4,5 l/100 km
105 g/km
4,7 l/100 km
108 g/km
Komb. spotř. Green Tec
emise
4,2 l/100 km
97 g/km
4,3 l/100 km
99 g/km
Zatímco exteriér si Škoda postavila podle sebe, interiér zůstal z VW. Nabídne na malé vozy docela zajímavou výbavu, která podle tiskové zprávy nabídne inovativní boční airbag s ochranou hlavy a také systém, který umí detekovat blížící se nehodu a umí aktivovat nouzové brzdění. V této třídě nevídané.
Více informací se pravděpodobně dozvíme již velmi brzy. Na trh by se totiž novinka měla dostat ještě letos. Cena zatím není oficiálně známá, ale podle neoficiálních šeptandových informací by mohla být stanovena na 179 tisíc korun.
Veškeré další informace přineseme po jejich zveřejnění.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.