Nejmenší Škoda odvozená od Volkswagenu Up! je tu. Jmenuje se Citigo a od koncernového bratříčka se odlišuje mnohem více než by se zdálo.
Nová malá Škoda je technicky založena na nedávno představeném Volskwagenu Up! Oproti němu je však designově velmi odlišná, respektuje sice proporce a siluetu, ale zásadní části jsou úplně nové. Liší se celá přední maska včetně nárazníků i světel. Liší se také zadní partie a to včetně zakončení linie bočních oken. Naopak dveře vypadají shodně. Srovnání naleznete na přiložených fotografiích níže.
Celkové rozměry jsou 356 cm na délku, 165 cm na šířku a 148 cm na výšku. Rozvor má hodnotu 242 cm. Míry jsou prakticky shodné s nejmenším VW. Ručička na váze se zastavuje na 854 kilogramech. Základní objem kufru bude mít hodnotu 251 l, avšak sklopení sedadel umožní navýšení kapacity až na téměř tisíc litrů.
Pod kapotou budou stejné dva litrové motory jako u VW, konkrétní hodnoty naleznete v tabulce níže.
Objem motoru
999 ccm, 3válec, 12v
999 ccm, 3válec, 12v
Výkon motoru
44 kW/60 koní
55 kW/75 koní
Točivý moment
95 Nm
95 Nm
Kombinovaná spotřeba
emise
4,5 l/100 km
105 g/km
4,7 l/100 km
108 g/km
Komb. spotř. Green Tec
emise
4,2 l/100 km
97 g/km
4,3 l/100 km
99 g/km
Zatímco exteriér si Škoda postavila podle sebe, interiér zůstal z VW. Nabídne na malé vozy docela zajímavou výbavu, která podle tiskové zprávy nabídne inovativní boční airbag s ochranou hlavy a také systém, který umí detekovat blížící se nehodu a umí aktivovat nouzové brzdění. V této třídě nevídané.
Více informací se pravděpodobně dozvíme již velmi brzy. Na trh by se totiž novinka měla dostat ještě letos. Cena zatím není oficiálně známá, ale podle neoficiálních šeptandových informací by mohla být stanovena na 179 tisíc korun.
Veškeré další informace přineseme po jejich zveřejnění.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.