Nejmenší Škoda odvozená od Volkswagenu Up! je tu. Jmenuje se Citigo a od koncernového bratříčka se odlišuje mnohem více než by se zdálo.
Nová malá Škoda je technicky založena na nedávno představeném Volskwagenu Up! Oproti němu je však designově velmi odlišná, respektuje sice proporce a siluetu, ale zásadní části jsou úplně nové. Liší se celá přední maska včetně nárazníků i světel. Liší se také zadní partie a to včetně zakončení linie bočních oken. Naopak dveře vypadají shodně. Srovnání naleznete na přiložených fotografiích níže.
Celkové rozměry jsou 356 cm na délku, 165 cm na šířku a 148 cm na výšku. Rozvor má hodnotu 242 cm. Míry jsou prakticky shodné s nejmenším VW. Ručička na váze se zastavuje na 854 kilogramech. Základní objem kufru bude mít hodnotu 251 l, avšak sklopení sedadel umožní navýšení kapacity až na téměř tisíc litrů.
Pod kapotou budou stejné dva litrové motory jako u VW, konkrétní hodnoty naleznete v tabulce níže.
Objem motoru
999 ccm, 3válec, 12v
999 ccm, 3válec, 12v
Výkon motoru
44 kW/60 koní
55 kW/75 koní
Točivý moment
95 Nm
95 Nm
Kombinovaná spotřeba
emise
4,5 l/100 km
105 g/km
4,7 l/100 km
108 g/km
Komb. spotř. Green Tec
emise
4,2 l/100 km
97 g/km
4,3 l/100 km
99 g/km
Zatímco exteriér si Škoda postavila podle sebe, interiér zůstal z VW. Nabídne na malé vozy docela zajímavou výbavu, která podle tiskové zprávy nabídne inovativní boční airbag s ochranou hlavy a také systém, který umí detekovat blížící se nehodu a umí aktivovat nouzové brzdění. V této třídě nevídané.
Více informací se pravděpodobně dozvíme již velmi brzy. Na trh by se totiž novinka měla dostat ještě letos. Cena zatím není oficiálně známá, ale podle neoficiálních šeptandových informací by mohla být stanovena na 179 tisíc korun.
Veškeré další informace přineseme po jejich zveřejnění.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.