Nejmenší Škoda odvozená od Volkswagenu Up! je tu. Jmenuje se Citigo a od koncernového bratříčka se odlišuje mnohem více než by se zdálo.
Nová malá Škoda je technicky založena na nedávno představeném Volskwagenu Up! Oproti němu je však designově velmi odlišná, respektuje sice proporce a siluetu, ale zásadní části jsou úplně nové. Liší se celá přední maska včetně nárazníků i světel. Liší se také zadní partie a to včetně zakončení linie bočních oken. Naopak dveře vypadají shodně. Srovnání naleznete na přiložených fotografiích níže.
Celkové rozměry jsou 356 cm na délku, 165 cm na šířku a 148 cm na výšku. Rozvor má hodnotu 242 cm. Míry jsou prakticky shodné s nejmenším VW. Ručička na váze se zastavuje na 854 kilogramech. Základní objem kufru bude mít hodnotu 251 l, avšak sklopení sedadel umožní navýšení kapacity až na téměř tisíc litrů.
Pod kapotou budou stejné dva litrové motory jako u VW, konkrétní hodnoty naleznete v tabulce níže.
Objem motoru
999 ccm, 3válec, 12v
999 ccm, 3válec, 12v
Výkon motoru
44 kW/60 koní
55 kW/75 koní
Točivý moment
95 Nm
95 Nm
Kombinovaná spotřeba
emise
4,5 l/100 km
105 g/km
4,7 l/100 km
108 g/km
Komb. spotř. Green Tec
emise
4,2 l/100 km
97 g/km
4,3 l/100 km
99 g/km
Zatímco exteriér si Škoda postavila podle sebe, interiér zůstal z VW. Nabídne na malé vozy docela zajímavou výbavu, která podle tiskové zprávy nabídne inovativní boční airbag s ochranou hlavy a také systém, který umí detekovat blížící se nehodu a umí aktivovat nouzové brzdění. V této třídě nevídané.
Více informací se pravděpodobně dozvíme již velmi brzy. Na trh by se totiž novinka měla dostat ještě letos. Cena zatím není oficiálně známá, ale podle neoficiálních šeptandových informací by mohla být stanovena na 179 tisíc korun.
Veškeré další informace přineseme po jejich zveřejnění.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?