Volkswagen na autosalon do Frankfurtu nedovezl jen nový model Up, ale také hned čtyři koncepty, které z něj vycházejí.
Začněme v té záplavě například konceptem Cross Up! Ten totiž mimo prakticky nesmyslné, byť v budoucnu možné crossoverové úpravy přináší jednu důležitou novinku - pět dveří. Up! byl totiž zatím představen jen jako třídvéřový vůz.
Cross Up! vyhází ze stejné myšlenky jako modely CrossPolo a CrossGolf, tedy oplastovaná verze klasického modelu se zesíleným podvozkem, který je chráněn krytem a zvýšen.
Dalším konceptem, který by mohl mít nakročeno do sériové výroby, je koncept Up! GT. Zatímco normální Up! dostane motor s nejvyšším výkonem 75 koní, verze GT by mohla získat i stokoňový motor. To by při hmotnosti 900 kilo mohlo z přiostřeného VW velmi agilní vůz.
Za pozornost z hlediska odlišení stojí LED svítilny v nárazníku, dvě koncovky výfuku na opačné straně vozu a v každém koutě se nachází sedmnáctipalcové kolo.
Další dva koncepty jsou již spíš na oko. Koncept up azzurra je vytvořen Giugiarem a odkazuje na jachty, jak jménem, tak také materiály a jejich zpracováním.
Všechny materiály jsou po vzoru jacht vodě odolné, hojně je použito dřevo, světlé obklady. karoserie je celá otevřená a výjimkou je jen zanechání předního a zadního okna. Nenajdeme tu však žádné dveře a ani žádnou střechu.
A konečně je tu Buggy. Tohle plážové vozítko se od standardního vozu odlišuje nejvíce, má novou karoserii, která je pouze dvoumístná. Sedí se o 6 cm níže, z čehož 2 cm udělalo snížení celé karoserie.
Volkswagen takovýto vůz již vyráběl a nemusí bý úplně vyloučeno, aby se jednu opět objevil. Na délku měří 358 cm, sedí na 18palcových kolech a interiér je díky rozsáhlému použití neoprénu a podobných materiálů nepromokavý.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?