Volkswagen na autosalon do Frankfurtu nedovezl jen nový model Up, ale také hned čtyři koncepty, které z něj vycházejí.
Začněme v té záplavě například konceptem Cross Up! Ten totiž mimo prakticky nesmyslné, byť v budoucnu možné crossoverové úpravy přináší jednu důležitou novinku - pět dveří. Up! byl totiž zatím představen jen jako třídvéřový vůz.
Cross Up! vyhází ze stejné myšlenky jako modely CrossPolo a CrossGolf, tedy oplastovaná verze klasického modelu se zesíleným podvozkem, který je chráněn krytem a zvýšen.
Dalším konceptem, který by mohl mít nakročeno do sériové výroby, je koncept Up! GT. Zatímco normální Up! dostane motor s nejvyšším výkonem 75 koní, verze GT by mohla získat i stokoňový motor. To by při hmotnosti 900 kilo mohlo z přiostřeného VW velmi agilní vůz.
Za pozornost z hlediska odlišení stojí LED svítilny v nárazníku, dvě koncovky výfuku na opačné straně vozu a v každém koutě se nachází sedmnáctipalcové kolo.
Další dva koncepty jsou již spíš na oko. Koncept up azzurra je vytvořen Giugiarem a odkazuje na jachty, jak jménem, tak také materiály a jejich zpracováním.
Všechny materiály jsou po vzoru jacht vodě odolné, hojně je použito dřevo, světlé obklady. karoserie je celá otevřená a výjimkou je jen zanechání předního a zadního okna. Nenajdeme tu však žádné dveře a ani žádnou střechu.
A konečně je tu Buggy. Tohle plážové vozítko se od standardního vozu odlišuje nejvíce, má novou karoserii, která je pouze dvoumístná. Sedí se o 6 cm níže, z čehož 2 cm udělalo snížení celé karoserie.
Volkswagen takovýto vůz již vyráběl a nemusí bý úplně vyloučeno, aby se jednu opět objevil. Na délku měří 358 cm, sedí na 18palcových kolech a interiér je díky rozsáhlému použití neoprénu a podobných materiálů nepromokavý.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?