Jaguar do Frankfurtu přiveze novinku, kupé C-X16. Nepůjde jen o nástupce současného kupé XK, půjde o jeho výrazně dostupnější verzi.
Nové kupé Jaguaru získává se určité obrysy. Mělo by jít o menší verzi kupé XJ, jehož hlavním protivníkem může být například Porsche Cayman.
Koncept je vybaven motorem o výkonu 380 koní. Jde o třílitrový šestiválec, který je přeplňovaný. Nejde však o konečný výkon, do převodovky totiž inženýři integrovali elektromotor s výkonem až 92 koní, který je možné přímo aktivovat tlačítkem na volantu. Baterie je ukryta vzadu, což přispívá k rozložení hmotnosti 1:1 mezi přední a zadní nápravu.
Z toho všeho plynoucí výkony jsou skvělé. Zrychlení z klidu na stovku se má odehrát během pouhých 4,4 sekundy, maximální rychlosti olizuje hodnotu 300. Pokud se však bude řidičova pravačka krotit, minijaguár se odvděčí skvělou spotřebou. Automobilka udává jen emise 165 g/km, při přepočtu to dává přibližně 7,1 l/100 km.
Celková délka nepřesahuje 445 cm, díky čemuž jde o nejmenšího Jaguara od roku 1954.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.