Jaguar do Frankfurtu přiveze novinku, kupé C-X16. Nepůjde jen o nástupce současného kupé XK, půjde o jeho výrazně dostupnější verzi.
Nové kupé Jaguaru získává se určité obrysy. Mělo by jít o menší verzi kupé XJ, jehož hlavním protivníkem může být například Porsche Cayman.
Koncept je vybaven motorem o výkonu 380 koní. Jde o třílitrový šestiválec, který je přeplňovaný. Nejde však o konečný výkon, do převodovky totiž inženýři integrovali elektromotor s výkonem až 92 koní, který je možné přímo aktivovat tlačítkem na volantu. Baterie je ukryta vzadu, což přispívá k rozložení hmotnosti 1:1 mezi přední a zadní nápravu.
Z toho všeho plynoucí výkony jsou skvělé. Zrychlení z klidu na stovku se má odehrát během pouhých 4,4 sekundy, maximální rychlosti olizuje hodnotu 300. Pokud se však bude řidičova pravačka krotit, minijaguár se odvděčí skvělou spotřebou. Automobilka udává jen emise 165 g/km, při přepočtu to dává přibližně 7,1 l/100 km.
Celková délka nepřesahuje 445 cm, díky čemuž jde o nejmenšího Jaguara od roku 1954.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?