Kórejský Hyundai zverejnil fotografie novej generácie populárneho hatchbacku s názvom i30. Novinka sa predstaví o pár dní vo Frankfurte, avšak už teraz je známa väčšina informácií o vozidle.
Dizajn novej „i30-tky“ zaznamenal oproti predchodcovi malú revolúciu. Od vyslovene konzervatívne ladenej minulej generácie sa novinka líši podstatne dynamickejšími krivkami – nápaditou prednou časťou v štýle väčšieho modelu i40, športovejším bočným profilom a ostro rezanou zadnou časťou. Interiér pôsobí podstatne hodnotnejším dojmom ako doteraz, zjavne sa inšpiroval opäť u väčšieho modelu i40.
Známa je aj hodnota rázvoru náprav, ten narastie o 50 mm na hodnotu 2700 mm, čo v tejto triede patrí k najväčším hodnotám. Batožinový priestor bude mať objem 387 litrov. Novinka si zachová trojprvkové zavesenie zadných kolies so stabilizátorom. Pod kapotou budú z počiatku štyri motory – dvojica zážihových (1,4 CVVT a 1,6 GDI) a dvojica vznetových (1,4 CRDi a 1,6 CRDi). Štandardom pre všetky motorizácie bude 6-stupňová manuálna prevodovka, za príplatok automatická s rovnakým počtom stupňov.
Nový Hyundai i30 sa dostane do predaja začiatkom budúceho roka, jeho výroba bude prebiehať v Nošoviciach.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.