Kórejský Hyundai zverejnil fotografie novej generácie populárneho hatchbacku s názvom i30. Novinka sa predstaví o pár dní vo Frankfurte, avšak už teraz je známa väčšina informácií o vozidle.
Dizajn novej „i30-tky“ zaznamenal oproti predchodcovi malú revolúciu. Od vyslovene konzervatívne ladenej minulej generácie sa novinka líši podstatne dynamickejšími krivkami – nápaditou prednou časťou v štýle väčšieho modelu i40, športovejším bočným profilom a ostro rezanou zadnou časťou. Interiér pôsobí podstatne hodnotnejším dojmom ako doteraz, zjavne sa inšpiroval opäť u väčšieho modelu i40.
Známa je aj hodnota rázvoru náprav, ten narastie o 50 mm na hodnotu 2700 mm, čo v tejto triede patrí k najväčším hodnotám. Batožinový priestor bude mať objem 387 litrov. Novinka si zachová trojprvkové zavesenie zadných kolies so stabilizátorom. Pod kapotou budú z počiatku štyri motory – dvojica zážihových (1,4 CVVT a 1,6 GDI) a dvojica vznetových (1,4 CRDi a 1,6 CRDi). Štandardom pre všetky motorizácie bude 6-stupňová manuálna prevodovka, za príplatok automatická s rovnakým počtom stupňov.
Nový Hyundai i30 sa dostane do predaja začiatkom budúceho roka, jeho výroba bude prebiehať v Nošoviciach.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?