Audi na autosalonu ve Frankfurtu ukáže koncept svého modelu A2. Malý prcek se zatím ukáže jako elektromobil.
Audi A2 je již jednou použitý název model, který se přestal prodávat před pěti lety. Pro automobilku šlo o mimořádný propadák, přestože (nebo spíše protože) šlo o technicky mimořádně vyspělý vůz. Hliníková karoserie, nízká váha, minimální spotřeba a přitom znak Audi s poměrně vysokou cenovkou. Prodeje byly tristní.
Nyní se Audi A2 vrací, zatím jako koncept. Ačkoliv má ve znaku dvojku, je menší než model A1, měří jen 3,8 metru, přičemž A1 dosahuje téměř čtyř metrů.
O technice konceptu zatím nic nevíme. Víme jen, že jde o elektromobil. Audi v tiskové zprávě popisuje zejména inovativní technologii LED světel, která používá vysoce svítící neoslňující moduly pro klasická světla, která jsou v mřížce střídána nízkosvítícími a úspornými moduly denního svícení. Zadní reflektory upravují jas podle viditelnosti a brzdová světla svítí s rostoucím tlakem na pedál stále intenzivněji.
A jen tak mimochodem, také vás zaujal displej se zprávami z Facebooku přímo mezi budíky?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?