Audi na autosalonu ve Frankfurtu ukáže koncept svého modelu A2. Malý prcek se zatím ukáže jako elektromobil.
Audi A2 je již jednou použitý název model, který se přestal prodávat před pěti lety. Pro automobilku šlo o mimořádný propadák, přestože (nebo spíše protože) šlo o technicky mimořádně vyspělý vůz. Hliníková karoserie, nízká váha, minimální spotřeba a přitom znak Audi s poměrně vysokou cenovkou. Prodeje byly tristní.
Nyní se Audi A2 vrací, zatím jako koncept. Ačkoliv má ve znaku dvojku, je menší než model A1, měří jen 3,8 metru, přičemž A1 dosahuje téměř čtyř metrů.
O technice konceptu zatím nic nevíme. Víme jen, že jde o elektromobil. Audi v tiskové zprávě popisuje zejména inovativní technologii LED světel, která používá vysoce svítící neoslňující moduly pro klasická světla, která jsou v mřížce střídána nízkosvítícími a úspornými moduly denního svícení. Zadní reflektory upravují jas podle viditelnosti a brzdová světla svítí s rostoucím tlakem na pedál stále intenzivněji.
A jen tak mimochodem, také vás zaujal displej se zprávami z Facebooku přímo mezi budíky?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.