Fiat Dobló známe jako dodávku a MPV, přesto se Fiat rozhodl obdařit jej trochu netypickou ložnou plochou.
Fiat Dobló Work up je malou dodávkou s klasickou ložnou plochou, kterou ocení mnozí řemeslníci a živnostníci převážející své náklady v malých pickupech.
Ložná plocha je dostatečně rozměrná pro tři klasické europalety a ještě něco k tomu, její délka je 230 cm, šířka 182 cm, což dává dohromady čtyři metry čtvereční plochy. Sklopné jsou navíc všechny tři díly ohrady, díky čemuž je možný dokonalý přístup k nákladu.
K dispozici jsou pro pohon dva diesely. Menší z nich nabídne objem 1,3 litru, ze kterých vydoluje 90 koní, silnější verze má objem motoru o tři deci větší a nabídne 105 koní.
Výbava nabídne například stabilizační systém, připlatit je možné na Hill holder systém, který nenechá řidiči ujet auto ve svahu. K dispozici je audiosystém Blue and Me od Microsoftu a navigace TomTom.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?