Model Largus bude ďalším modelom v ponuke ruskej automobilky Lada. V skutočnosti sa však jedná o "prezlečenú" Daciu Logan MCV.
Ovocie spolupráce ruskej Lady s alianciou Renault-Nissan na seba nenechalo dlho čakať. Na moskovskom autosalóne sa predstavila novinka s názvom Lada Largus, ktorá zdieľa dizajn a techniku rumunskej Dacie Logan MCV. Montáž novinky začne ešte koncom tohto roka v závode automobilky v Togliatti, prvé kusy sa k zákazníkom dostanú hneď na začiatku roka 2012.
Odlišností Largusu od sesterského Loganu je minimum, exteriér sa dočkal úprav prednej masky s logom ruskej automobilky, predný nárazník je tiež mierne upravený. Podvozok má byť upravený pre prevádzku v náročnejších podmienkach. O pohon sa bude starať známy agregát 1,6 8V s výkonom 62 kW/85 k od Renaultu.
Lada Largus je určená výlučne pre ruský trh, s jej vývozom mimo tamojších hraníc sa v budúcnosti nepočíta. V blízkej dobe sa plánuje ekvivalent verzie Dacie Logan Van, pomenovanej Largus Furgon.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?