Toyota Prius+ jako rodinný hybrid

Braňo Porubčan, 23. srpna 2011, 12:07 Google+ Frankfurt 2011

Nové sedmimístné MPV s modelovým označením Prius+, poháněné plně hybridním ústrojím značky Toyota, se představí na blížícím se mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Prius+

Prius+ | foto: Toyota

Sdílejte článek

Prius+ je vůbec prvním vozem, který zákazníkům v Evropě nabídne sedmimístné uspořádání interiéru v kombinaci s plnohodnotným hybridním pohonem. Jak lze odvodit ze samotného názvu, Prius+ nabídne výrazně prostornější interiér, a to z pohledu cestujících i jejich zavazadel. Nové MPV je o 155 mm delší, 30 mm širší a 85 mm vyšší než standardní Prius. O 80 mm se prodloužil i rozvor náprav, a tak je možné usadit dospělé pasažéry ve všech třech řadách sedadel.

Třetí řadu bylo možné vytvořit úpravou konstrukce hnacího hybridního systému Toyota Hybrid Synergy Drive®. Nyní se používá prostorově nenáročný modul s lithium-iontovými akumulátory, který je zabudován ve středové části vozidla mezi předními sedadly. Nejnovější přírůstek do rodiny Prius nabízí maximálně prostorný interiér pro pohodlné cestování posádky se všemi zavazadly bez jakýchkoli kompromisů.

Nová technologie lithium-iontových akumulátorů staví na více než deseti letech praktických zkušeností s akumulátory typu NiMH, které se doposud používají u standardního modelu Prius. Nové akumulátory byly podobně jako samotný plně hybridní pohon Toyota navrženy v souladu s nejpřísnějšími standardy v otázkách životnosti a spolehlivosti, tedy tak, aby bezchybně fungovaly po celou dobu životnosti samotného vozidla.

Ve voze je použita pohonná hybridní soustava Toyota Hybrid Synergy Drive® poslední generace, jejíž hospodárnost podporují i výtečné aerodynamické parametry a nízká hmotnost modelu Prius+. Plnohodnotný hybridní pohon nabídne parametry emisí na vrcholu třídy. Emise CO2 budou nižší než 100 g/km, při zcela zanedbatelných emisích NOx a pevných částic.

Vytisknout

Diskuze: Toyota Prius+ jako rodinný hybrid

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Malibu

Chevrolet Malibu - Európska premiéra vo Frankfurte

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud