Nové sedmimístné MPV s modelovým označením Prius+, poháněné plně hybridním ústrojím značky Toyota, se představí na blížícím se mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu.
Prius+ je vůbec prvním vozem, který zákazníkům v Evropě nabídne sedmimístné uspořádání interiéru v kombinaci s plnohodnotným hybridním pohonem. Jak lze odvodit ze samotného názvu, Prius+ nabídne výrazně prostornější interiér, a to z pohledu cestujících i jejich zavazadel. Nové MPV je o 155 mm delší, 30 mm širší a 85 mm vyšší než standardní Prius. O 80 mm se prodloužil i rozvor náprav, a tak je možné usadit dospělé pasažéry ve všech třech řadách sedadel.
Třetí řadu bylo možné vytvořit úpravou konstrukce hnacího hybridního systému Toyota Hybrid Synergy Drive®. Nyní se používá prostorově nenáročný modul s lithium-iontovými akumulátory, který je zabudován ve středové části vozidla mezi předními sedadly. Nejnovější přírůstek do rodiny Prius nabízí maximálně prostorný interiér pro pohodlné cestování posádky se všemi zavazadly bez jakýchkoli kompromisů.
Nová technologie lithium-iontových akumulátorů staví na více než deseti letech praktických zkušeností s akumulátory typu NiMH, které se doposud používají u standardního modelu Prius. Nové akumulátory byly podobně jako samotný plně hybridní pohon Toyota navrženy v souladu s nejpřísnějšími standardy v otázkách životnosti a spolehlivosti, tedy tak, aby bezchybně fungovaly po celou dobu životnosti samotného vozidla.
Ve voze je použita pohonná hybridní soustava Toyota Hybrid Synergy Drive® poslední generace, jejíž hospodárnost podporují i výtečné aerodynamické parametry a nízká hmotnost modelu Prius+. Plnohodnotný hybridní pohon nabídne parametry emisí na vrcholu třídy. Emise CO2 budou nižší než 100 g/km, při zcela zanedbatelných emisích NOx a pevných částic.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.