Chevrolet Malibu bude tvoriť jeden z hlavných pilierov expozície Chevroletu na jesennom autosalóne vo Frankfurte. V Európe, kde doteraz model Malibu nebol v ponuke, sa nová verzia začne predávať v roku 2012 ako vlajková loď značky.
S rázvorom 2737 mm a rozchodom kolies vpredu 1577 mm a vzadu 1574 mm má Malibu atletický postoj na ceste. Široký rozchod a integrovaný predný spojler umocňujú sebavedomý výraz novej limuzíny. S koeficientom aerodynamického odporu, približujúcim sa k hodnote 0,28 modelu Volt, patrí Malibu k najaerodynamickejším modelom vo svojej triede.
Dizajnové prvky na karosérii zahŕňajú charakteristickú dvojdielnu masku chladiča, výkonné halogénové alebo xenónové reflektory, výrazné logo Chevrolet vpredu a vzadu, ako aj nové dvojdielne zadné skupinové svetlá z LED, tvarovo inšpirované modelom Camaro. Ponuka kolies montovaných na želanie obsahuje disky z ľahkej zliatiny formátu 17 a 18 palcov. Na výber je 9 farieb karosérie a 4 farebné kombinácie interiéru, podľa verzie vybavenia.
Nový Malibu má komfortný, priestranný interiér s veľkou vnútornou šírkou a pre nové Chevrolety typickým dvojitým kokpitom, ktorý vytvára útulné prostredie pre vodiča a spolujazdca. Metalizované alebo chrómované dekoračné prvky, náladové osvetlenie okolo prístrojového panelu a v odkladacích priehradkách, ako aj kontrastné prešívanie čalúnenia dodávajú interiéru ušľachtilý vzhľad. Na strategických miestach skeletu karosérie boli aplikované materiály tlmiace hluk, vďaka čomu sa znížila vnútorná hlučnosť v kabíne posádky.
V celom priestore kabíny má Malibu množstvo praktických odkladacích priestorov, vrátane schránky hlbokej vyše 15 cm za sklopným dotykovým monitorom autorádia s uhlopriečkou 7 palcov. Široká ponuka najmodernejších prvkov infotainmentu pre model Malibu obsahuje okrem nových audiosystémov aj navigačný systém.
V Európe budú na výber dva štvorvalce – turbodiesel s objemom 2,0 litra alebo benzínový motor s objemom 2,4 litra s výkonmi 121 kW/164 k a 124 kW/169 k. Pri obidvoch motoroch si európski zákazníci budú môcť vybrať manuálnu alebo automatickú prevodovku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.