Chevrolet Malibu bude tvoriť jeden z hlavných pilierov expozície Chevroletu na jesennom autosalóne vo Frankfurte. V Európe, kde doteraz model Malibu nebol v ponuke, sa nová verzia začne predávať v roku 2012 ako vlajková loď značky.
S rázvorom 2737 mm a rozchodom kolies vpredu 1577 mm a vzadu 1574 mm má Malibu atletický postoj na ceste. Široký rozchod a integrovaný predný spojler umocňujú sebavedomý výraz novej limuzíny. S koeficientom aerodynamického odporu, približujúcim sa k hodnote 0,28 modelu Volt, patrí Malibu k najaerodynamickejším modelom vo svojej triede.
Dizajnové prvky na karosérii zahŕňajú charakteristickú dvojdielnu masku chladiča, výkonné halogénové alebo xenónové reflektory, výrazné logo Chevrolet vpredu a vzadu, ako aj nové dvojdielne zadné skupinové svetlá z LED, tvarovo inšpirované modelom Camaro. Ponuka kolies montovaných na želanie obsahuje disky z ľahkej zliatiny formátu 17 a 18 palcov. Na výber je 9 farieb karosérie a 4 farebné kombinácie interiéru, podľa verzie vybavenia.
Nový Malibu má komfortný, priestranný interiér s veľkou vnútornou šírkou a pre nové Chevrolety typickým dvojitým kokpitom, ktorý vytvára útulné prostredie pre vodiča a spolujazdca. Metalizované alebo chrómované dekoračné prvky, náladové osvetlenie okolo prístrojového panelu a v odkladacích priehradkách, ako aj kontrastné prešívanie čalúnenia dodávajú interiéru ušľachtilý vzhľad. Na strategických miestach skeletu karosérie boli aplikované materiály tlmiace hluk, vďaka čomu sa znížila vnútorná hlučnosť v kabíne posádky.
V celom priestore kabíny má Malibu množstvo praktických odkladacích priestorov, vrátane schránky hlbokej vyše 15 cm za sklopným dotykovým monitorom autorádia s uhlopriečkou 7 palcov. Široká ponuka najmodernejších prvkov infotainmentu pre model Malibu obsahuje okrem nových audiosystémov aj navigačný systém.
V Európe budú na výber dva štvorvalce – turbodiesel s objemom 2,0 litra alebo benzínový motor s objemom 2,4 litra s výkonmi 121 kW/164 k a 124 kW/169 k. Pri obidvoch motoroch si európski zákazníci budú môcť vybrať manuálnu alebo automatickú prevodovku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?