Chevrolet Malibu bude tvoriť jeden z hlavných pilierov expozície Chevroletu na jesennom autosalóne vo Frankfurte. V Európe, kde doteraz model Malibu nebol v ponuke, sa nová verzia začne predávať v roku 2012 ako vlajková loď značky.
S rázvorom 2737 mm a rozchodom kolies vpredu 1577 mm a vzadu 1574 mm má Malibu atletický postoj na ceste. Široký rozchod a integrovaný predný spojler umocňujú sebavedomý výraz novej limuzíny. S koeficientom aerodynamického odporu, približujúcim sa k hodnote 0,28 modelu Volt, patrí Malibu k najaerodynamickejším modelom vo svojej triede.
Dizajnové prvky na karosérii zahŕňajú charakteristickú dvojdielnu masku chladiča, výkonné halogénové alebo xenónové reflektory, výrazné logo Chevrolet vpredu a vzadu, ako aj nové dvojdielne zadné skupinové svetlá z LED, tvarovo inšpirované modelom Camaro. Ponuka kolies montovaných na želanie obsahuje disky z ľahkej zliatiny formátu 17 a 18 palcov. Na výber je 9 farieb karosérie a 4 farebné kombinácie interiéru, podľa verzie vybavenia.
Nový Malibu má komfortný, priestranný interiér s veľkou vnútornou šírkou a pre nové Chevrolety typickým dvojitým kokpitom, ktorý vytvára útulné prostredie pre vodiča a spolujazdca. Metalizované alebo chrómované dekoračné prvky, náladové osvetlenie okolo prístrojového panelu a v odkladacích priehradkách, ako aj kontrastné prešívanie čalúnenia dodávajú interiéru ušľachtilý vzhľad. Na strategických miestach skeletu karosérie boli aplikované materiály tlmiace hluk, vďaka čomu sa znížila vnútorná hlučnosť v kabíne posádky.
V celom priestore kabíny má Malibu množstvo praktických odkladacích priestorov, vrátane schránky hlbokej vyše 15 cm za sklopným dotykovým monitorom autorádia s uhlopriečkou 7 palcov. Široká ponuka najmodernejších prvkov infotainmentu pre model Malibu obsahuje okrem nových audiosystémov aj navigačný systém.
V Európe budú na výber dva štvorvalce – turbodiesel s objemom 2,0 litra alebo benzínový motor s objemom 2,4 litra s výkonmi 121 kW/164 k a 124 kW/169 k. Pri obidvoch motoroch si európski zákazníci budú môcť vybrať manuálnu alebo automatickú prevodovku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.