Německá automobilka Volkswagen do dvou týdnů představí jednosedadlový elektromobil s potenciálem nulové emise. Informovala o tom v pondělí agentura Reuters.
"Jednosedadlový vůz bude ilustrovat naši snahu o snižování emisí oxidu uhličitého. Pokud omezíte automobil na jednu osobu, můžete ho vyrábět menší s nižší hmotností. Potřebujete méně energie k přepravě této osoby, a pak může být lepší na oxid uhličitý a spotřebu paliva," uvedl pro pondělní vydání listu Financial Times šéf výzkumu VW Jürgen Leohold. Německá automobilka plánuje zákazníkům svých elektromobilů prodávat elektřinu z obnovitelných zdrojů. Plánuje navíc vybudovat dvě vodní elektrárny v Brazílii. Emise oxidu uhličitého u elektromobilů závisí podle Leoholda na tom, jaký druh energie se vloží do baterie. "Pokud bude tato energie z obnovitelných zdrojů, budou emise nulové," dodal Leohold. Koncern Volkswagen, do nějž spadá i tuzemská Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?