Korejská značka SsangYong se specializuje zejména na SUV. Jeho cesta z ekonomických potíží povede také přes civilizované vozy.
Koncept, který je zatím označen tajemným kódem XUV 1, by měl být malým crossoverem, směřujícím do nejmenší nabízené třídy rádobyterénních vozů. Spadá sen například Mini Coutryman nebo Škoda Yeti. Koncept by se nicméně měl podobat spíše prvně jmenovanému.
Tisková zpráva nepřináší o očekávaném konceptu žádné informace, budeme si tedy muset počkat do poloviny září.
SsangYongu se podařilo vstát z mrtvých poté, co se přiblížil ke krachu. Od té doby se snaží ukazovat, na rozdíl od dřívějších podivností, konkurenceschopné modely. Mimo Koranda také crossover KEV2 a pick-up SUT1, o kterých jsme psali již dříve.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?