Korejci si připravili pro zářijovou frankfurtskou autoshow studii sedanu s pohonem zadních kol.
Jak je vidět na zveřejněných snímcích jde o koncept povedeného stylingu. Karoserie je dalším zástupcem rozrůstajícího se klubu čtyřdveřových kupátek. Módní vlna kterou rozpoutala první generace Mercedesu CLS se rozšiřuje napříč spektrem dalších výrobců. Audi má své A7, Aston Martin model Rapide a VW postavil Passat CC. Nyní se k nim přidává i Kia svým novým konceptem, ten však má reálnou šanci objevit se brzy v sériové produkci. Do prodeje by mohl jít pod označením K9.
Jak jsme již psali (ZDE) chystá Kia pro Frankfurt osmiválcové kupátko též jako studii, s ní by koncept sedanu měl sdílet techniku. Ta pochází z produkce sesterského modelu Hyundai Genesis určeného především pro americká odbytiště.
Pohon čtyřdveřového kupé obstará zřejmě vidlicový osmiválec o objemu 5,0 litru. Poháněna budou kola zadní nápravy. Tyto parametry se zdají být příslibem dostatku síly a zajištění pohodlí posádky. Design konceptu vznikl v německém centru značky Kia pod taktovkou Petera Schreyera bývalého stylistu Audi. Jeho dílky vytvořenými pro značku Kia jsou Ceed, nová Sportage, nové Rio nebo kompaktní Picanto.
Velkému kupé nechybí dynamické křivky, příď se nese v duchu posledních kreací značky (Magentis), bočnímu profilu dominují dveře otvírající se od sebe a absence sloupku C. V zádi vozu jsou citlivě zakomponovány koncové svítilny uspořádané do elegantního úzkého pásu. Nekonfekčním detailem je nahrazení zpětných zrcátek systémem kamer.
Je zřejmé, že se korejská Kia ubírá směrem rozšíření modelové řady, připravuje malý roadster, nyní se pouští í do sfér velkých luxusních vozů. Mimo jiné se snaží těmito novými koncepty vylepšit si vlastní image.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.