Korejci si připravili pro zářijovou frankfurtskou autoshow studii sedanu s pohonem zadních kol.
Jak je vidět na zveřejněných snímcích jde o koncept povedeného stylingu. Karoserie je dalším zástupcem rozrůstajícího se klubu čtyřdveřových kupátek. Módní vlna kterou rozpoutala první generace Mercedesu CLS se rozšiřuje napříč spektrem dalších výrobců. Audi má své A7, Aston Martin model Rapide a VW postavil Passat CC. Nyní se k nim přidává i Kia svým novým konceptem, ten však má reálnou šanci objevit se brzy v sériové produkci. Do prodeje by mohl jít pod označením K9.
Jak jsme již psali (ZDE) chystá Kia pro Frankfurt osmiválcové kupátko též jako studii, s ní by koncept sedanu měl sdílet techniku. Ta pochází z produkce sesterského modelu Hyundai Genesis určeného především pro americká odbytiště.
Pohon čtyřdveřového kupé obstará zřejmě vidlicový osmiválec o objemu 5,0 litru. Poháněna budou kola zadní nápravy. Tyto parametry se zdají být příslibem dostatku síly a zajištění pohodlí posádky. Design konceptu vznikl v německém centru značky Kia pod taktovkou Petera Schreyera bývalého stylistu Audi. Jeho dílky vytvořenými pro značku Kia jsou Ceed, nová Sportage, nové Rio nebo kompaktní Picanto.
Velkému kupé nechybí dynamické křivky, příď se nese v duchu posledních kreací značky (Magentis), bočnímu profilu dominují dveře otvírající se od sebe a absence sloupku C. V zádi vozu jsou citlivě zakomponovány koncové svítilny uspořádané do elegantního úzkého pásu. Nekonfekčním detailem je nahrazení zpětných zrcátek systémem kamer.
Je zřejmé, že se korejská Kia ubírá směrem rozšíření modelové řady, připravuje malý roadster, nyní se pouští í do sfér velkých luxusních vozů. Mimo jiné se snaží těmito novými koncepty vylepšit si vlastní image.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?