Tak je to tady! První oficiální snímky nového Porsche 911 řady 991 pustila automobilka na internet jako ochutnávku před frankfurtem.
Po řadě spekulací a mnoha špionážních fotkách se můžeme konečně podívat jak bude pokračování ikony vypadat. Je jasné, že si v Zuffenhausenu dali designéři i technici záležet. Na první pohled identifikuje příslušnost nového modelu ke svým předchůdkyním. Více než u předcházejících generací je vidět mírný odklon od téměř neměnného vzhledu. Jde o zcela nový model, žádný facelift. Nová generace znovu narostla, a to na délku o 56 mm (4490 mm). Nárůst rozměrů se projevil na rozvoru náprav prodlouženém o 100 mm.
Design respektuje nezaměnitelný vzhled, přidává nové prvky. Asi nejmarkantnější jsou efektně zakomponované LED světlomety do předního nárazníku. Převis zádě 991 je na první pohled kratší, zde jsou zcela nově řešeny zadní světlomety, jejich profil je nižší a ostřeji řezaný. Celkový styling je velice čistý a působí moderně.
Naprosto odlišný je vzhled interiéru. Ten přebírá řadu prvků z typu Panamera. Jakoby byl o level výše proti současné generaci zejména v kvalitě zpracování. Nové jsou systémy audia i navigací.
O technice ukryté pod karoserií víme zatím jen základní parametry. Zpočátku vyjedou k zákazníkům dvě provedení - Carrera a Carrera S. Základní Carrera bude poháněna přímovstřikovým šestiválcovým boxerem objemu 3,4 litru o výkonu 350 koní. Výkonnější verze Carrera S dostane do vínku boxer převrtaný na objem 3,8 litru o výkonu 400 koní. Na výběr budou dvě převodovky - manuální a dvouspojkový automat PDK, obě sedmistupňové. Na další podrobnosti si počkejme na frankfurský autosalon.
zdroj: topspeed.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?