Tak je to tady! První oficiální snímky nového Porsche 911 řady 991 pustila automobilka na internet jako ochutnávku před frankfurtem.
Po řadě spekulací a mnoha špionážních fotkách se můžeme konečně podívat jak bude pokračování ikony vypadat. Je jasné, že si v Zuffenhausenu dali designéři i technici záležet. Na první pohled identifikuje příslušnost nového modelu ke svým předchůdkyním. Více než u předcházejících generací je vidět mírný odklon od téměř neměnného vzhledu. Jde o zcela nový model, žádný facelift. Nová generace znovu narostla, a to na délku o 56 mm (4490 mm). Nárůst rozměrů se projevil na rozvoru náprav prodlouženém o 100 mm.
Design respektuje nezaměnitelný vzhled, přidává nové prvky. Asi nejmarkantnější jsou efektně zakomponované LED světlomety do předního nárazníku. Převis zádě 991 je na první pohled kratší, zde jsou zcela nově řešeny zadní světlomety, jejich profil je nižší a ostřeji řezaný. Celkový styling je velice čistý a působí moderně.
Naprosto odlišný je vzhled interiéru. Ten přebírá řadu prvků z typu Panamera. Jakoby byl o level výše proti současné generaci zejména v kvalitě zpracování. Nové jsou systémy audia i navigací.
O technice ukryté pod karoserií víme zatím jen základní parametry. Zpočátku vyjedou k zákazníkům dvě provedení - Carrera a Carrera S. Základní Carrera bude poháněna přímovstřikovým šestiválcovým boxerem objemu 3,4 litru o výkonu 350 koní. Výkonnější verze Carrera S dostane do vínku boxer převrtaný na objem 3,8 litru o výkonu 400 koní. Na výběr budou dvě převodovky - manuální a dvouspojkový automat PDK, obě sedmistupňové. Na další podrobnosti si počkejme na frankfurský autosalon.
zdroj: topspeed.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.