Tak je to tady! První oficiální snímky nového Porsche 911 řady 991 pustila automobilka na internet jako ochutnávku před frankfurtem.
Po řadě spekulací a mnoha špionážních fotkách se můžeme konečně podívat jak bude pokračování ikony vypadat. Je jasné, že si v Zuffenhausenu dali designéři i technici záležet. Na první pohled identifikuje příslušnost nového modelu ke svým předchůdkyním. Více než u předcházejících generací je vidět mírný odklon od téměř neměnného vzhledu. Jde o zcela nový model, žádný facelift. Nová generace znovu narostla, a to na délku o 56 mm (4490 mm). Nárůst rozměrů se projevil na rozvoru náprav prodlouženém o 100 mm.
Design respektuje nezaměnitelný vzhled, přidává nové prvky. Asi nejmarkantnější jsou efektně zakomponované LED světlomety do předního nárazníku. Převis zádě 991 je na první pohled kratší, zde jsou zcela nově řešeny zadní světlomety, jejich profil je nižší a ostřeji řezaný. Celkový styling je velice čistý a působí moderně.
Naprosto odlišný je vzhled interiéru. Ten přebírá řadu prvků z typu Panamera. Jakoby byl o level výše proti současné generaci zejména v kvalitě zpracování. Nové jsou systémy audia i navigací.
O technice ukryté pod karoserií víme zatím jen základní parametry. Zpočátku vyjedou k zákazníkům dvě provedení - Carrera a Carrera S. Základní Carrera bude poháněna přímovstřikovým šestiválcovým boxerem objemu 3,4 litru o výkonu 350 koní. Výkonnější verze Carrera S dostane do vínku boxer převrtaný na objem 3,8 litru o výkonu 400 koní. Na výběr budou dvě převodovky - manuální a dvouspojkový automat PDK, obě sedmistupňové. Na další podrobnosti si počkejme na frankfurský autosalon.
zdroj: topspeed.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.