Ve společném podniku General Motors a čínské firmy SAIC se začíná vyrábět první společně vyvinutý vůz, Baojun 630. Poměrně velký sedan si drží minimalistickou cenu.
Sedan technicky založený na Buicku Excelle měří na délku 460 cm, čímž překonává například Škodu Octavii. Na váze se ukáže hmotnost 1,2 tuny.
Vůz ze společného vývoje mezi USA a Čínou je poháněn čtyřválcem o objemu 1,5 litru. Jeho maximální výkon dosahuje na 110 koní, spotřeba se udrží pod sedmi litry. Emisní normou je Euro 4.
Vůz je vybaven bezpečnostními systémy ABS a EBD, tříbodové pásy mají předpínače a karoserie byla samozřejmě navrhována k řízené deformaci při nárazu, jak je dnes nutností. Celkově vypadá vůz poměrně k světu, zejména při porovnání se základní cenou, ta dosahuje pouhých 170 tisíc korun.
Vůz se právě ve dnešních dnech dostává do prodeje a to ve třech stupních výbavy. Její součástí mohou být například parkovací senzory či klimatizace.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.