Ve společném podniku General Motors a čínské firmy SAIC se začíná vyrábět první společně vyvinutý vůz, Baojun 630. Poměrně velký sedan si drží minimalistickou cenu.
Sedan technicky založený na Buicku Excelle měří na délku 460 cm, čímž překonává například Škodu Octavii. Na váze se ukáže hmotnost 1,2 tuny.
Vůz ze společného vývoje mezi USA a Čínou je poháněn čtyřválcem o objemu 1,5 litru. Jeho maximální výkon dosahuje na 110 koní, spotřeba se udrží pod sedmi litry. Emisní normou je Euro 4.
Vůz je vybaven bezpečnostními systémy ABS a EBD, tříbodové pásy mají předpínače a karoserie byla samozřejmě navrhována k řízené deformaci při nárazu, jak je dnes nutností. Celkově vypadá vůz poměrně k světu, zejména při porovnání se základní cenou, ta dosahuje pouhých 170 tisíc korun.
Vůz se právě ve dnešních dnech dostává do prodeje a to ve třech stupních výbavy. Její součástí mohou být například parkovací senzory či klimatizace.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?