Společnost Shelby Supercars připravila nový superkousek do své sbírky. Tentokrát se jmenuje Tuatara.
Shelby Supercars, firma Jeroda Shelbyho, dokázala svým supersportem Ultimate Aero TT porazit Bugatti Veyron a až do příchodu jeho silnější verze Supersports si téměř tři roky užívala na výsluní nejrychlejšího produkčního vozu.
Doba však pokročila a SSC proto představuje model Tuatara. Tento prapodivný název je asi známý spíše biologům, jde o domorodé pojmenování Haterie, unikátního druhu plaza. Sám živočich je spíše živoucí fosilií, to, co přimělo firmu k inspiraci tímto živočichem, má být to, že je schopna mimořádně rychlého vývoje své genetické informace.
Ale zpět k autům. Tuatara hodlá zaútočit na Veyron s opravdu slušným kalibrem, pod kapotou se totiž bude ukrývat sedmilitrový osmiválec přeplňovaný dvěma turby. Jeho výkon bude neskutečných 1350 koní. Na kola poputuje síla přes sedmistupňovou převodovku AMG.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?