Společnost Shelby Supercars připravila nový superkousek do své sbírky. Tentokrát se jmenuje Tuatara.
Shelby Supercars, firma Jeroda Shelbyho, dokázala svým supersportem Ultimate Aero TT porazit Bugatti Veyron a až do příchodu jeho silnější verze Supersports si téměř tři roky užívala na výsluní nejrychlejšího produkčního vozu.
Doba však pokročila a SSC proto představuje model Tuatara. Tento prapodivný název je asi známý spíše biologům, jde o domorodé pojmenování Haterie, unikátního druhu plaza. Sám živočich je spíše živoucí fosilií, to, co přimělo firmu k inspiraci tímto živočichem, má být to, že je schopna mimořádně rychlého vývoje své genetické informace.
Ale zpět k autům. Tuatara hodlá zaútočit na Veyron s opravdu slušným kalibrem, pod kapotou se totiž bude ukrývat sedmilitrový osmiválec přeplňovaný dvěma turby. Jeho výkon bude neskutečných 1350 koní. Na kola poputuje síla přes sedmistupňovou převodovku AMG.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?