Peugeot přiveze do Frankfurtu módní crossover na bázi kombi 508. Jde o zvýšené oplastované kombi ala Outback od Subaru.
Kombi 508 RXH půjde na jaře příštího roku do prodeje. Na jeho outfitu si dali francouzi opravdu záležet. Chtějí tak konkurovat třeba Subaru Outback nebo Audi A4 Allroad. Po vzoru těchto teréních kombi využívá mohutnější přední nárazník, vytažené prahy, osmnáctipalcové elektrony a samozřejmostí pro tuto kategorii je zvýšený podvozek. Poznávacím znamením RXH se stanou dvě trojice pásů LED diod v předním nárazníku.
Pro pohon crossoveru zvolili konstruktéři hybridní technologii. Pohonný řetězec je převzatý z modelu 3008 Hybrid4. Technologie hybrid4 se příští rok má objevit i ve výchozí neoplastované 508. Přední kola rozpohybovává turbodiesel 2,0 HDi (163 koní), zadní kola roztáčí elektromotor (37 koní). Vozidlo zvládne i pohyb pouze na elektřinu. Kombinovaná spotřeba je výrobcem udávána 4,2 l/100 km a vůz produkuje emise 109 g CO2 na kilometr.
Vyjímečné postavení modelu v nabídce značky se projeví i v bohaté standartní výbavě. Ta obsáhne sedadla čalouněná Alcantarou, audiosystém s navigací, head-up displej nebo panoramatickou střechu.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.