Na festivalu v Goodwoodu byla odhalena nová socha zvěčňující krásu slavného Jaguaru E-Type.
Jaguar E-Type letos slaví 50 let od svého vzniku. Jeho ladný sportovní design dodnes mnozí považují za nepřekonaný, což je dobrý důvod pro jeho připomenutí. Například sochou.
Téměř třicet metrů vysoký monument složený z rour původně určených k přepravě zemního plynu vytvarovaných dle tvaru ikonického sporťáku váží 150 tun a jeho instalace na místo zabrala deset dní. Trubky vyrobila společnost Tata Steel, tedy sestra z holdingu Ratana Taty.
V Goodwoodu je socha vystavena společně s dalšími krásnými vozy z aktuální produkce Jaguaru a také s fascinujícím turbínovým konceptem C-X75.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?