Na festivalu v Goodwoodu byla odhalena nová socha zvěčňující krásu slavného Jaguaru E-Type.
Jaguar E-Type letos slaví 50 let od svého vzniku. Jeho ladný sportovní design dodnes mnozí považují za nepřekonaný, což je dobrý důvod pro jeho připomenutí. Například sochou.
Téměř třicet metrů vysoký monument složený z rour původně určených k přepravě zemního plynu vytvarovaných dle tvaru ikonického sporťáku váží 150 tun a jeho instalace na místo zabrala deset dní. Trubky vyrobila společnost Tata Steel, tedy sestra z holdingu Ratana Taty.
V Goodwoodu je socha vystavena společně s dalšími krásnými vozy z aktuální produkce Jaguaru a také s fascinujícím turbínovým konceptem C-X75.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?