Škoda Auto už vyvinula třetí generaci modelu Octavia. Informuje o tom týdeník Ekonom s odvoláním na zdroje z dodavatelského průmyslu. Podle nich automobilka skončila výběrová řízení na dodavatele hlavních dílů, což je znamením, že vývoj je v podstatě dokončen a prototypy vstupují do zkušební fáze.
Ověřovací série třetí generace modelu Škoda Octavia by měla vzniknout za dva roky. Na jejím úspěchu bude záviset úspěch celé automobilky.
Škoda nyní hodlá představovat v průměru jednu novinku za půl roku. Nejprve přijde na řadu mini vůz vyráběný v Bratislavě. První čeští zájemci si novou městkou škodovku odvezou z prodejen na konci letošního roku. Vůz bude mít dvě varianty, třídveřovou a pětidveřovou.
Dodavatelé však uvádějí, že dílů z Česka v ní bude méně, než se původně čekalo. O dodavatelích totiž rozhodoval koncern Volkswagen v době vrcholící ekonomické krize. Přednost tak mnohdy dostali němečtí, respektive španělští výrobci, protože německá i španělská vláda automobilový průmysl v krizi podpořily, ale zároveň po něm žádaly udržení zaměstnanosti.
V příštím roce Škoda nabídne vozidlo nižší střední třídy, pracovně nazvané A-Entry. I tento model by podle Ekonomu mohl mít dvě varianty. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi, Rusku, Číně a Indii. Podle dodavatelů nyní koncern VW zvažuje montáž tohoto auta také v Mexiku. Vůz A-Entry vyráběný v Mexiku by však patrně nenesl značku Škoda, nýbrž Seat.
V roce 2013 pak přijde třetí generace modelu Octavia. Ověřovací série by měla vzniknout na jaře. Nejpozději rok na to se objeví i Octavia Combi třetí generace. Zatímco mini vůz z Bratislavy a model A-Entry spíše jen rozšiřují stávající modelovou paletu, na úspěchu třetí generace octavií bude do značné míry záviset ekonomický osud celé automobilky, dodává týdeník Ekonom s tím, že v některých zemích je označení Octavia známější než samotná značka Škoda.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.