Škoda Auto už vyvinula třetí generaci modelu Octavia. Informuje o tom týdeník Ekonom s odvoláním na zdroje z dodavatelského průmyslu. Podle nich automobilka skončila výběrová řízení na dodavatele hlavních dílů, což je znamením, že vývoj je v podstatě dokončen a prototypy vstupují do zkušební fáze.
Ověřovací série třetí generace modelu Škoda Octavia by měla vzniknout za dva roky. Na jejím úspěchu bude záviset úspěch celé automobilky.
Škoda nyní hodlá představovat v průměru jednu novinku za půl roku. Nejprve přijde na řadu mini vůz vyráběný v Bratislavě. První čeští zájemci si novou městkou škodovku odvezou z prodejen na konci letošního roku. Vůz bude mít dvě varianty, třídveřovou a pětidveřovou.
Dodavatelé však uvádějí, že dílů z Česka v ní bude méně, než se původně čekalo. O dodavatelích totiž rozhodoval koncern Volkswagen v době vrcholící ekonomické krize. Přednost tak mnohdy dostali němečtí, respektive španělští výrobci, protože německá i španělská vláda automobilový průmysl v krizi podpořily, ale zároveň po něm žádaly udržení zaměstnanosti.
V příštím roce Škoda nabídne vozidlo nižší střední třídy, pracovně nazvané A-Entry. I tento model by podle Ekonomu mohl mít dvě varianty. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi, Rusku, Číně a Indii. Podle dodavatelů nyní koncern VW zvažuje montáž tohoto auta také v Mexiku. Vůz A-Entry vyráběný v Mexiku by však patrně nenesl značku Škoda, nýbrž Seat.
V roce 2013 pak přijde třetí generace modelu Octavia. Ověřovací série by měla vzniknout na jaře. Nejpozději rok na to se objeví i Octavia Combi třetí generace. Zatímco mini vůz z Bratislavy a model A-Entry spíše jen rozšiřují stávající modelovou paletu, na úspěchu třetí generace octavií bude do značné míry záviset ekonomický osud celé automobilky, dodává týdeník Ekonom s tím, že v některých zemích je označení Octavia známější než samotná značka Škoda.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?