Škoda Auto už vyvinula třetí generaci modelu Octavia. Informuje o tom týdeník Ekonom s odvoláním na zdroje z dodavatelského průmyslu. Podle nich automobilka skončila výběrová řízení na dodavatele hlavních dílů, což je znamením, že vývoj je v podstatě dokončen a prototypy vstupují do zkušební fáze.
Ověřovací série třetí generace modelu Škoda Octavia by měla vzniknout za dva roky. Na jejím úspěchu bude záviset úspěch celé automobilky.
Škoda nyní hodlá představovat v průměru jednu novinku za půl roku. Nejprve přijde na řadu mini vůz vyráběný v Bratislavě. První čeští zájemci si novou městkou škodovku odvezou z prodejen na konci letošního roku. Vůz bude mít dvě varianty, třídveřovou a pětidveřovou.
Dodavatelé však uvádějí, že dílů z Česka v ní bude méně, než se původně čekalo. O dodavatelích totiž rozhodoval koncern Volkswagen v době vrcholící ekonomické krize. Přednost tak mnohdy dostali němečtí, respektive španělští výrobci, protože německá i španělská vláda automobilový průmysl v krizi podpořily, ale zároveň po něm žádaly udržení zaměstnanosti.
V příštím roce Škoda nabídne vozidlo nižší střední třídy, pracovně nazvané A-Entry. I tento model by podle Ekonomu mohl mít dvě varianty. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi, Rusku, Číně a Indii. Podle dodavatelů nyní koncern VW zvažuje montáž tohoto auta také v Mexiku. Vůz A-Entry vyráběný v Mexiku by však patrně nenesl značku Škoda, nýbrž Seat.
V roce 2013 pak přijde třetí generace modelu Octavia. Ověřovací série by měla vzniknout na jaře. Nejpozději rok na to se objeví i Octavia Combi třetí generace. Zatímco mini vůz z Bratislavy a model A-Entry spíše jen rozšiřují stávající modelovou paletu, na úspěchu třetí generace octavií bude do značné míry záviset ekonomický osud celé automobilky, dodává týdeník Ekonom s tím, že v některých zemích je označení Octavia známější než samotná značka Škoda.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.