Fotografie se objevily klasicky jako únik na síť. Oficiální premiéra evropské verze je očekávána na podzim ve Frankfurtu, v dealerské síti se objeví koncem letošního roku.
Design podle předpokladů vyjde ze studie ze Ženevy Yaris HSD. Vzhled konceptu byl poměrně odvážný, sériová podoba bude jako obvykle trochu střízlivější. Japonská verze pod označením Vitz se již ukázala. Na Yarisu je vidět jak tento model postupně dospívá, první generace byla takovou hračkou na kolech. Prostě šlo o něco v té době neobvyklého. S dalšími generacemi se stává poněkud usedlejším, musí ale držet krok s konkurencí jejíž zástupci v kategorii supermini jsou taktéž neustále dokonalejší. Růst malé Toyoty prokazují i vnější rozměry, proti 2.generaci se délka vozu protáhla o 100 mm (na 3885 mm) a rozvor se natáhl o 50 mm (na 2510 mm).
K rozpohybování bude Yaris vybaven třemi variantami pohonných agregátů. Dvěma zážehovými čtyřválci v objemech 1,0 a 1,33 litru s technologií VVT-i. Spořílky potěší maloobjemový turbodiesel D4-D v kubatuře 1,4 litru. Do sériové produkce se dostane i hybridní verze HSD vycházející ze zmíněného konceptu.
V interiéru se konstruktéři řídíli heslem, že méně je vlastně více. Kokpit je proto přehledný a jednoduchý. Zaujme centrálně umístěný dotykový displej úhlopříčky 6,1 palců k ovládání multimediálního systému. Většinu uživatelů pravděpodobně spíše potěší situování palubních přístrojů do klasické kapličky před řidiče. Toyota tak upouští od atypického centrálního umístění budíků.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?