Mugen, tradiční ladič vozů Honda, si pohrál s vnitřnostmi hybridního sporťáku CR-Z a odstranil jeho největší problém, nedostatek výkonu.
Na to, že je Honda CR-Z karoserií jasný sporťák, nenabízí zrovna excelentní výkon, který dosahuje 125 koní. Mugenu se to pravděpodobně také nezdálo.
Pustil se proto do úpravy komplikovaného systému hybridního pohonu. Motor byl doplněn o kompresor, který přidal tolik žádaný výkon na finální hodnotu 200 koní. Čas potřebný ke zrychlení na stovku se tak smrskl o třetinu, z 9,9 sekundy spadl na 6,6. To je stejná hodnota jako u Hondy Civic Type R se stejným výkonem. Ten však neokouzlí spotřebou 5 l/100 km.
Úpravy byly provedeny jak na spalovacím motoru, tak i na elektromotoru, díky čemuž má vzrůst i točivý moment, zejména v nižších otáčkách.
Pro lepší jízdní zážitky byl vůz i trochu odlehčen, několik kilo spadlo například instalací karbonových dílů. Upraven byl podvozek, brzdy jsou silnější. Zkrátka Mugen CR-Z je připraven na ostřejší jízdu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?