Mugen, tradiční ladič vozů Honda, si pohrál s vnitřnostmi hybridního sporťáku CR-Z a odstranil jeho největší problém, nedostatek výkonu.
Na to, že je Honda CR-Z karoserií jasný sporťák, nenabízí zrovna excelentní výkon, který dosahuje 125 koní. Mugenu se to pravděpodobně také nezdálo.
Pustil se proto do úpravy komplikovaného systému hybridního pohonu. Motor byl doplněn o kompresor, který přidal tolik žádaný výkon na finální hodnotu 200 koní. Čas potřebný ke zrychlení na stovku se tak smrskl o třetinu, z 9,9 sekundy spadl na 6,6. To je stejná hodnota jako u Hondy Civic Type R se stejným výkonem. Ten však neokouzlí spotřebou 5 l/100 km.
Úpravy byly provedeny jak na spalovacím motoru, tak i na elektromotoru, díky čemuž má vzrůst i točivý moment, zejména v nižších otáčkách.
Pro lepší jízdní zážitky byl vůz i trochu odlehčen, několik kilo spadlo například instalací karbonových dílů. Upraven byl podvozek, brzdy jsou silnější. Zkrátka Mugen CR-Z je připraven na ostřejší jízdu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.