V Británii slaví desítku let vozů škoda se značkou vRS. Připravují proto nejsilnější vůz Škoda v historii.
Nejsilnější Octavie má pod kapotou ten samý motor jako sériová verze, tedy dvoulitrový čtyřválec. Změněno ale bylo to okolo, proto díky silnému turbodmychadlu a dalším mnoha úpravám vystoupal výkon až k 600 koním, což dělá tento prototyp pravděpodobně nejsilnějším vozem Škoda v historii.
Maximální rychlost má vystoupat na 200 mil v hodině, tedy asi 320 km/h. Byla lehce vylepšena aerodynamika, konstrukce vyztužena rámem a zabudováno je mnoho dalších prvků, které jsou nutné pro účast v rychlostních závodech. Integrován je tedy například brzdný padák a systém pro hašení.
Oním rychlostním závodem je Bonneville Speed Week, závodí se na solné pláni a účelem je dosáhnout maximální rychlosti, který je nutné udržet na trase dlouhé jednu míli.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?