V Británii slaví desítku let vozů škoda se značkou vRS. Připravují proto nejsilnější vůz Škoda v historii.
Nejsilnější Octavie má pod kapotou ten samý motor jako sériová verze, tedy dvoulitrový čtyřválec. Změněno ale bylo to okolo, proto díky silnému turbodmychadlu a dalším mnoha úpravám vystoupal výkon až k 600 koním, což dělá tento prototyp pravděpodobně nejsilnějším vozem Škoda v historii.
Maximální rychlost má vystoupat na 200 mil v hodině, tedy asi 320 km/h. Byla lehce vylepšena aerodynamika, konstrukce vyztužena rámem a zabudováno je mnoho dalších prvků, které jsou nutné pro účast v rychlostních závodech. Integrován je tedy například brzdný padák a systém pro hašení.
Oním rychlostním závodem je Bonneville Speed Week, závodí se na solné pláni a účelem je dosáhnout maximální rychlosti, který je nutné udržet na trase dlouhé jednu míli.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.