Těžko identifikovat, co to má přesně býti. Ale vychází to z Unimogu, tedy základem je off-roadový náklaďák...
Mercedes Unimog, legendu mezi terénními nákladními vozy, jsme k výročí již jednou připomínali, tehdy jako lego. Nyní tu máme tak trochu šílený koncept přímo od výrobce.
Koncept připomíná Unimog jen v základních proporcích. Je obří, má výraznou hvězdu na přídi, ale jinak je to originál. Je založen na šasi Unimogu U 5000, ze kterého vychází i motoricky. Pod kapotou je totiž čtyřválec o objemu 4,8 litru s výkonem 218 koní. Výkon putuje na převodovku s osmi stupni pro jízdu vpřed, šesti stupni pro jízdu vzad.
Koncept je samozřejmě bez naděje na výrobu, některé prvky by se však do Unimogů časem dostat mohly, zejména řešení předního čela je poměrně dobře přepracovatelné do normálního tvaru.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?