Těžko identifikovat, co to má přesně býti. Ale vychází to z Unimogu, tedy základem je off-roadový náklaďák...
Mercedes Unimog, legendu mezi terénními nákladními vozy, jsme k výročí již jednou připomínali, tehdy jako lego. Nyní tu máme tak trochu šílený koncept přímo od výrobce.
Koncept připomíná Unimog jen v základních proporcích. Je obří, má výraznou hvězdu na přídi, ale jinak je to originál. Je založen na šasi Unimogu U 5000, ze kterého vychází i motoricky. Pod kapotou je totiž čtyřválec o objemu 4,8 litru s výkonem 218 koní. Výkon putuje na převodovku s osmi stupni pro jízdu vpřed, šesti stupni pro jízdu vzad.
Koncept je samozřejmě bez naděje na výrobu, některé prvky by se však do Unimogů časem dostat mohly, zejména řešení předního čela je poměrně dobře přepracovatelné do normálního tvaru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.