Těžko identifikovat, co to má přesně býti. Ale vychází to z Unimogu, tedy základem je off-roadový náklaďák...
Mercedes Unimog, legendu mezi terénními nákladními vozy, jsme k výročí již jednou připomínali, tehdy jako lego. Nyní tu máme tak trochu šílený koncept přímo od výrobce.
Koncept připomíná Unimog jen v základních proporcích. Je obří, má výraznou hvězdu na přídi, ale jinak je to originál. Je založen na šasi Unimogu U 5000, ze kterého vychází i motoricky. Pod kapotou je totiž čtyřválec o objemu 4,8 litru s výkonem 218 koní. Výkon putuje na převodovku s osmi stupni pro jízdu vpřed, šesti stupni pro jízdu vzad.
Koncept je samozřejmě bez naděje na výrobu, některé prvky by se však do Unimogů časem dostat mohly, zejména řešení předního čela je poměrně dobře přepracovatelné do normálního tvaru.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?