Mercedes Benz navazuje na dvě úspěšné řady SUV třídy ML řadou třetí. Přinese zejména nový design, nový, úsporný motor a samozřejmě i technologie.
Mercedes představuje oficiálně již třetí generaci svého velkého, byť nikoliv největšího SUV, třídy ML. Přestože doba těmto mastodontům příliš nepřeje, cena paliva stoupá a ekologické tlaky jsou značné, Mercedesu se nechce tuto kategorii v žádném případě opouštět.
Novinka je opět o něco delší než generace předchozí, oproti tomu se ale o kousek snížila. Díky tomu působí dynamičtějším dojem, který podporují i zúžené přední i zadní lampy.
Konstruktéři se na karoserii přirozeně snažili o maximální aerodynamickou optimalizaci. Ta spolu s pneumatikami s nízkým valivým odporem, úsporami na tření v motoru a převodovce a dalšími prvky přinesly na podobného mastodonta docela nízkou spotřebu.
Ta se se čtyřválcovým dieselem o objemu 2,1 litru s dvojitým přeplňováním vyšplhá na pouhých 6 litrů. Nádrž má standardně objem 70 litrů, Mercedes však nabízí za příplatek její zvětšení na 93 litrů, takže poté se dojezd zvýší na 1550 km. A to už je velmi zajímavé. Výkon nejmenšího motoru je přitom slušných 204 koní, přičemž motor splňuje budoucí normu Euro 6.
K dispozici budou další dva motory, šestiválce. Jeden bude dieselový o výkonu 260 koní, druhý benzínový o výkonu 306 koní.
Nová generace Mercedesu ML přijde na podzim, ceny zatím neznáme.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?