Mercedes Benz navazuje na dvě úspěšné řady SUV třídy ML řadou třetí. Přinese zejména nový design, nový, úsporný motor a samozřejmě i technologie.
Mercedes představuje oficiálně již třetí generaci svého velkého, byť nikoliv největšího SUV, třídy ML. Přestože doba těmto mastodontům příliš nepřeje, cena paliva stoupá a ekologické tlaky jsou značné, Mercedesu se nechce tuto kategorii v žádném případě opouštět.
Novinka je opět o něco delší než generace předchozí, oproti tomu se ale o kousek snížila. Díky tomu působí dynamičtějším dojem, který podporují i zúžené přední i zadní lampy.
Konstruktéři se na karoserii přirozeně snažili o maximální aerodynamickou optimalizaci. Ta spolu s pneumatikami s nízkým valivým odporem, úsporami na tření v motoru a převodovce a dalšími prvky přinesly na podobného mastodonta docela nízkou spotřebu.
Ta se se čtyřválcovým dieselem o objemu 2,1 litru s dvojitým přeplňováním vyšplhá na pouhých 6 litrů. Nádrž má standardně objem 70 litrů, Mercedes však nabízí za příplatek její zvětšení na 93 litrů, takže poté se dojezd zvýší na 1550 km. A to už je velmi zajímavé. Výkon nejmenšího motoru je přitom slušných 204 koní, přičemž motor splňuje budoucí normu Euro 6.
K dispozici budou další dva motory, šestiválce. Jeden bude dieselový o výkonu 260 koní, druhý benzínový o výkonu 306 koní.
Nová generace Mercedesu ML přijde na podzim, ceny zatím neznáme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?