Mercedes Benz navazuje na dvě úspěšné řady SUV třídy ML řadou třetí. Přinese zejména nový design, nový, úsporný motor a samozřejmě i technologie.
Mercedes představuje oficiálně již třetí generaci svého velkého, byť nikoliv největšího SUV, třídy ML. Přestože doba těmto mastodontům příliš nepřeje, cena paliva stoupá a ekologické tlaky jsou značné, Mercedesu se nechce tuto kategorii v žádném případě opouštět.
Novinka je opět o něco delší než generace předchozí, oproti tomu se ale o kousek snížila. Díky tomu působí dynamičtějším dojem, který podporují i zúžené přední i zadní lampy.
Konstruktéři se na karoserii přirozeně snažili o maximální aerodynamickou optimalizaci. Ta spolu s pneumatikami s nízkým valivým odporem, úsporami na tření v motoru a převodovce a dalšími prvky přinesly na podobného mastodonta docela nízkou spotřebu.
Ta se se čtyřválcovým dieselem o objemu 2,1 litru s dvojitým přeplňováním vyšplhá na pouhých 6 litrů. Nádrž má standardně objem 70 litrů, Mercedes však nabízí za příplatek její zvětšení na 93 litrů, takže poté se dojezd zvýší na 1550 km. A to už je velmi zajímavé. Výkon nejmenšího motoru je přitom slušných 204 koní, přičemž motor splňuje budoucí normu Euro 6.
K dispozici budou další dva motory, šestiválce. Jeden bude dieselový o výkonu 260 koní, druhý benzínový o výkonu 306 koní.
Nová generace Mercedesu ML přijde na podzim, ceny zatím neznáme.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.