Lancia Ypsilon je generaci od generaci luxusnější. Co nabídne její už čtvrtá generace?
Lancia Ypsilon je tu od toho, aby zacelila díru na trhu. Kříží malé městské autíčko s dostatkem luxusu, který zaručí, že ani na toulkách po nákupech nebude nikdo trpět. Lancia Ypsilon je pětidveřový vůz, který je schopen pojmout až pětici pasažérů. Samozřejmě, nelze očekávat, že ve voze dlouhém 384 cm budou mít přehršel prostoru.
Lancia luxus stvrzuje nejen designem, ale také výbavou. Ta je v segmentu nepříliš vídaná, může zahrnovat bi-xenonové světlomety, LED zadní lampy, samočinný parkovací asistent nebo dvouzónovu automatickou klimatizaci. Už v základu je šestice airbagů a ESP.
Pohon může zajišťovat trojice agregátů. Základem je atmosférický motor 1,2 Fire, který dává výkon 69 koní. Vyšší výkon 85 koní dává paradoxně menší motor, dvouválec 0,9 s turbem. Vrcholem je diesel, 1,3 Multijet s 95 koňmi.
Cena pro ČR zatím není známá, nicméně v Německu základní Ypsilon stojí lehounce přes 300 tisíc korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?