Opel ukázal finální verzi nové generace modelu Zafira, největšího MPV svého portfolia. Bude se prodávat bok po boku staršího modelu.
Opel Zafira se v historii proslavil svým inteligentně řešeným systémem zapouštění sedaček do podlahy, které využívá nejen on, ale i celý automobilový trh dodnes. Historický odkaz dvou generací modelu nyní podtrhuje generace třetí.
Ta přináší design, který je v souladu s aktuálními trendy u Opelu. Je mnohem méně technicistní, o to ale dynamičtější. A především mnohem více sexy, což je patrné především při pohledu na zadní partie.
Design nejlépe zhodnotí bystrým okem sám čtenář, proto se podívejme na to, co již neodhadne, na čísla. Opel novou Zafiru prodloužil o opravdu značných 20 centimetrů, na 466 cm. Kufr přitom nenarostl příliš, zvětšil se o 65 litrů na 710 l v případě použití dvou řad sedadel, maximální objem, 1860 l, je zvětšen jen o 40 litrů.
Již zmíněný systém sedaček dostal pár úprav navíc, což jej činí ještě variabilnějším. Trojici sedaček na prostřední řadě je možné sklápět jednotlivě, přičemž každé je možno posunovat dle libosti o 20 cm. Navíc je zabudován také systém známý z Merivy, který umí sklopit prostřední sedadlo a na jeho místo nasunout dvě sedadla krajní. Je tak možné získat opravdu nadprůměrné sezení.
Zafira dostane pod kapotu dva benzínové turbomotory o objemu 1,4 litru. Jejich výkon 120 a 140 koní by si s velkým MPV mohl poradit. Diesely mají objem 2,0 litru a výkony 110, 130 a 165 koní. Očekávejme i vrcholnou Zafiru OPC.
Opel si hodně vyhrál s elektronikou, kterou není možné vynechat. Do výbavy se dostane například Opel Eye, systém, který monitoruje udržování v jízdních pruzích, hlídá dopravní značky podél cesty, pomáhá adaptivním světlometům, hlídá bezpečnou vzdálenost a monitoruje riziko nehody. Na riziko nehody je zaměřen také adaptivní tempomat, který hlídá nejen vzdálenost od předjedoucího vozu, ale také umí samočinně brzdit v případě hrozící kolize i když je tempomat vypnutý. Systém samočinného parkování je již jen třešničkou na dortu.
Novinka přijde na trh na počátku příštího roku, současná Zafira nicméně zůstane a bude tvořit levnější alternativu tohoto vozu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?