Opel ukázal finální verzi nové generace modelu Zafira, největšího MPV svého portfolia. Bude se prodávat bok po boku staršího modelu.
Opel Zafira se v historii proslavil svým inteligentně řešeným systémem zapouštění sedaček do podlahy, které využívá nejen on, ale i celý automobilový trh dodnes. Historický odkaz dvou generací modelu nyní podtrhuje generace třetí.
Ta přináší design, který je v souladu s aktuálními trendy u Opelu. Je mnohem méně technicistní, o to ale dynamičtější. A především mnohem více sexy, což je patrné především při pohledu na zadní partie.
Design nejlépe zhodnotí bystrým okem sám čtenář, proto se podívejme na to, co již neodhadne, na čísla. Opel novou Zafiru prodloužil o opravdu značných 20 centimetrů, na 466 cm. Kufr přitom nenarostl příliš, zvětšil se o 65 litrů na 710 l v případě použití dvou řad sedadel, maximální objem, 1860 l, je zvětšen jen o 40 litrů.
Již zmíněný systém sedaček dostal pár úprav navíc, což jej činí ještě variabilnějším. Trojici sedaček na prostřední řadě je možné sklápět jednotlivě, přičemž každé je možno posunovat dle libosti o 20 cm. Navíc je zabudován také systém známý z Merivy, který umí sklopit prostřední sedadlo a na jeho místo nasunout dvě sedadla krajní. Je tak možné získat opravdu nadprůměrné sezení.
Zafira dostane pod kapotu dva benzínové turbomotory o objemu 1,4 litru. Jejich výkon 120 a 140 koní by si s velkým MPV mohl poradit. Diesely mají objem 2,0 litru a výkony 110, 130 a 165 koní. Očekávejme i vrcholnou Zafiru OPC.
Opel si hodně vyhrál s elektronikou, kterou není možné vynechat. Do výbavy se dostane například Opel Eye, systém, který monitoruje udržování v jízdních pruzích, hlídá dopravní značky podél cesty, pomáhá adaptivním světlometům, hlídá bezpečnou vzdálenost a monitoruje riziko nehody. Na riziko nehody je zaměřen také adaptivní tempomat, který hlídá nejen vzdálenost od předjedoucího vozu, ale také umí samočinně brzdit v případě hrozící kolize i když je tempomat vypnutý. Systém samočinného parkování je již jen třešničkou na dortu.
Novinka přijde na trh na počátku příštího roku, současná Zafira nicméně zůstane a bude tvořit levnější alternativu tohoto vozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.