Opel ukázal finální verzi nové generace modelu Zafira, největšího MPV svého portfolia. Bude se prodávat bok po boku staršího modelu.
Opel Zafira se v historii proslavil svým inteligentně řešeným systémem zapouštění sedaček do podlahy, které využívá nejen on, ale i celý automobilový trh dodnes. Historický odkaz dvou generací modelu nyní podtrhuje generace třetí.
Ta přináší design, který je v souladu s aktuálními trendy u Opelu. Je mnohem méně technicistní, o to ale dynamičtější. A především mnohem více sexy, což je patrné především při pohledu na zadní partie.
Design nejlépe zhodnotí bystrým okem sám čtenář, proto se podívejme na to, co již neodhadne, na čísla. Opel novou Zafiru prodloužil o opravdu značných 20 centimetrů, na 466 cm. Kufr přitom nenarostl příliš, zvětšil se o 65 litrů na 710 l v případě použití dvou řad sedadel, maximální objem, 1860 l, je zvětšen jen o 40 litrů.
Již zmíněný systém sedaček dostal pár úprav navíc, což jej činí ještě variabilnějším. Trojici sedaček na prostřední řadě je možné sklápět jednotlivě, přičemž každé je možno posunovat dle libosti o 20 cm. Navíc je zabudován také systém známý z Merivy, který umí sklopit prostřední sedadlo a na jeho místo nasunout dvě sedadla krajní. Je tak možné získat opravdu nadprůměrné sezení.
Zafira dostane pod kapotu dva benzínové turbomotory o objemu 1,4 litru. Jejich výkon 120 a 140 koní by si s velkým MPV mohl poradit. Diesely mají objem 2,0 litru a výkony 110, 130 a 165 koní. Očekávejme i vrcholnou Zafiru OPC.
Opel si hodně vyhrál s elektronikou, kterou není možné vynechat. Do výbavy se dostane například Opel Eye, systém, který monitoruje udržování v jízdních pruzích, hlídá dopravní značky podél cesty, pomáhá adaptivním světlometům, hlídá bezpečnou vzdálenost a monitoruje riziko nehody. Na riziko nehody je zaměřen také adaptivní tempomat, který hlídá nejen vzdálenost od předjedoucího vozu, ale také umí samočinně brzdit v případě hrozící kolize i když je tempomat vypnutý. Systém samočinného parkování je již jen třešničkou na dortu.
Novinka přijde na trh na počátku příštího roku, současná Zafira nicméně zůstane a bude tvořit levnější alternativu tohoto vozu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?