Opel ukázal finální verzi nové generace modelu Zafira, největšího MPV svého portfolia. Bude se prodávat bok po boku staršího modelu.
Opel Zafira se v historii proslavil svým inteligentně řešeným systémem zapouštění sedaček do podlahy, které využívá nejen on, ale i celý automobilový trh dodnes. Historický odkaz dvou generací modelu nyní podtrhuje generace třetí.
Ta přináší design, který je v souladu s aktuálními trendy u Opelu. Je mnohem méně technicistní, o to ale dynamičtější. A především mnohem více sexy, což je patrné především při pohledu na zadní partie.
Design nejlépe zhodnotí bystrým okem sám čtenář, proto se podívejme na to, co již neodhadne, na čísla. Opel novou Zafiru prodloužil o opravdu značných 20 centimetrů, na 466 cm. Kufr přitom nenarostl příliš, zvětšil se o 65 litrů na 710 l v případě použití dvou řad sedadel, maximální objem, 1860 l, je zvětšen jen o 40 litrů.
Již zmíněný systém sedaček dostal pár úprav navíc, což jej činí ještě variabilnějším. Trojici sedaček na prostřední řadě je možné sklápět jednotlivě, přičemž každé je možno posunovat dle libosti o 20 cm. Navíc je zabudován také systém známý z Merivy, který umí sklopit prostřední sedadlo a na jeho místo nasunout dvě sedadla krajní. Je tak možné získat opravdu nadprůměrné sezení.
Zafira dostane pod kapotu dva benzínové turbomotory o objemu 1,4 litru. Jejich výkon 120 a 140 koní by si s velkým MPV mohl poradit. Diesely mají objem 2,0 litru a výkony 110, 130 a 165 koní. Očekávejme i vrcholnou Zafiru OPC.
Opel si hodně vyhrál s elektronikou, kterou není možné vynechat. Do výbavy se dostane například Opel Eye, systém, který monitoruje udržování v jízdních pruzích, hlídá dopravní značky podél cesty, pomáhá adaptivním světlometům, hlídá bezpečnou vzdálenost a monitoruje riziko nehody. Na riziko nehody je zaměřen také adaptivní tempomat, který hlídá nejen vzdálenost od předjedoucího vozu, ale také umí samočinně brzdit v případě hrozící kolize i když je tempomat vypnutý. Systém samočinného parkování je již jen třešničkou na dortu.
Novinka přijde na trh na počátku příštího roku, současná Zafira nicméně zůstane a bude tvořit levnější alternativu tohoto vozu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.