Hyundai ohlásil nový príchod Elantry do Európy. Predávať sa začne od júla, k dispozícii bude s motorom 1,6 GDI a jediným stupňom výbavy.
Spomínate si na Hyundai Elantra? Svojho času, a nie je tomu dávno, si získaval priazeň motoristov aj na našom trhu. Elantra vtedy ponúkala pomerne veľkú porciu priestor a výbavy za relatívne málo peňazí. Z európskych trhov odišiel model bez priameho nástupcu, zatiaľ čo v USA sa už nejakú dobu predáva jeho nová generácia. Hyundai ohlásil nový príchod Elantry aj na európske trhy, udeje sa tak približne o dva mesiace.
Novinka sa svojou dĺžkou 4530 mm, šírkou 1775 mm a výškou 1445 mm zaraďujem medzi sedany nižšej strednej triedy, rázvorom náprav 2700 mm konkuruje novej Jette, alebo Focusu sedan alebo Renaultu Fluence. Oproti nim má jednu vážnejšiu nevýhodu – v Európe sa bude predávať len s jediným benzínovým motorom a jednou výbavou.
Pod kapotou Elantry bude moderný benzínový motor 1,6 GDI, ktorý ponúkne výkon 97 kW/132 k. K dispozícii bude 6-stupňová manuálna prevodovka, priemerná spotreba dosiahne hodnotu 6,4 /100 km. Za príplatok si záujemcovia môžu zvoliť novú 6-stupňovú automatickú dvojspojkovú prevodovku, ktorá si tak v Elantre odbije svoju premiéru.
Ponúkaná výbava bude viac než dostatočná, tá bude obsahovať 6 airbagov, ABS, ESP, elektrické ovládanie predných a zadných okien, dvojzónovú automatickú klimatizáciu a množstvo ďalších prvkov. Za príplatok budú k dispozícii prvky ako kožené čalúnenie alebo bezkľúčový systém štartovania a prístupu do vozidla. Na to, za akú cenu sa bude nová Elantra predávať, si budeme musieť ešte chvíľu počkať.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?