Hyundai ohlásil nový príchod Elantry do Európy. Predávať sa začne od júla, k dispozícii bude s motorom 1,6 GDI a jediným stupňom výbavy.
Spomínate si na Hyundai Elantra? Svojho času, a nie je tomu dávno, si získaval priazeň motoristov aj na našom trhu. Elantra vtedy ponúkala pomerne veľkú porciu priestor a výbavy za relatívne málo peňazí. Z európskych trhov odišiel model bez priameho nástupcu, zatiaľ čo v USA sa už nejakú dobu predáva jeho nová generácia. Hyundai ohlásil nový príchod Elantry aj na európske trhy, udeje sa tak približne o dva mesiace.
Novinka sa svojou dĺžkou 4530 mm, šírkou 1775 mm a výškou 1445 mm zaraďujem medzi sedany nižšej strednej triedy, rázvorom náprav 2700 mm konkuruje novej Jette, alebo Focusu sedan alebo Renaultu Fluence. Oproti nim má jednu vážnejšiu nevýhodu – v Európe sa bude predávať len s jediným benzínovým motorom a jednou výbavou.
Pod kapotou Elantry bude moderný benzínový motor 1,6 GDI, ktorý ponúkne výkon 97 kW/132 k. K dispozícii bude 6-stupňová manuálna prevodovka, priemerná spotreba dosiahne hodnotu 6,4 /100 km. Za príplatok si záujemcovia môžu zvoliť novú 6-stupňovú automatickú dvojspojkovú prevodovku, ktorá si tak v Elantre odbije svoju premiéru.
Ponúkaná výbava bude viac než dostatočná, tá bude obsahovať 6 airbagov, ABS, ESP, elektrické ovládanie predných a zadných okien, dvojzónovú automatickú klimatizáciu a množstvo ďalších prvkov. Za príplatok budú k dispozícii prvky ako kožené čalúnenie alebo bezkľúčový systém štartovania a prístupu do vozidla. Na to, za akú cenu sa bude nová Elantra predávať, si budeme musieť ešte chvíľu počkať.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.