Volkswagen se již tradičně vyžívá v akčních modelech. Na letošek si připravil lahůdku pro příznivce Golfů GTI, je tomu totiž již 35 let co se na trhu oobjevilo GTI postavené na bázi první generace kompaktu Golf. Není to poprvé co si automobilka připomíná výročí spojené s tímto modelem, před pěti lety byl v prodeji typ nazvaný Edition 30.
Výroční model se snaží čerpat inspiraci u "prapředka" z roku 1976. Od té doby značně zmohutněl a povyrostl. Pod kapotou byste již nenašli atmosférickou šestnáctistovku (110 koní), nahradil ji přeplňovaný dvoulitr TSI ve verzi o výkonu 235 koní. Majitelé verze Edition 35 dostanou tedy oproti základnímu modelu GTI 25 koní výkonu navrch.
Změny jsou mimo použití výkonější pohonné jednotky minimální, na karoserii je postřehne pouze oko znalce. Liší se optika světlometů, které byly více ztmaveny, přední lampy dostaly LED diody pro denní svícení. V černém odstínu jsou vyvedena zpětná zrcátka a vůz se liší i typem litých kol. V interiéru designéři použili obdobný vzor potahů jako u legendárního předchůdce, hezkým detailem je hlavice řadící páky ve tvaru golfového míčku. Výročí připomene číslovka 35 na předních blatnících.
Lze předpokládat, že drobnými změnami projde i nastavení podvozku. Detailní technické specifikace prozatím automobilka neuvolnila. Stane se tak na oficiální premiéře GTI 35 Edition 1.června na tradičním srazu VW na Worthersee. K prvním zákazníkům se GTI 35 Edition dostanou nejdříve v půlce června. Ceny by na německém trhu měli začínat na 30.425 Eur.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.