Hyundai zvolil při představování modelu i40 poměrně neobvyklý postup. Nejprve totiž ukázal kombi a až poté vidíme sedan.
Sedan i40 má v našich podmínkách chuť zaútočit na nejoblíbenější luxusní sedan našeho trhu, Škodu Superb. S karoserií sedan má jistě větší šanci než jako kombík.
Sexy vypadající sedan se nikterak nevzdaluje od designu, který byl nastolen kombíkem, který jsme představili již dříve. Hyundai svůj designový styl nazývá Fluidic Sculpture.
Hyundai zatím nezveřejnil detaily, nicméně je nabíledni, že od kombíku se budou lišit jen minimálně. Můžeme tak očekávat motorizace o objemu 1,6 a 2,0 litru s benzínovým pohonem, diesely zastoupí nová 1,7. Také délku můžeme očekávat velmi podobnou k 477 centimetrům kombíku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?