Tým F1 Williams přislíbil pomoc při sériové výrobě supersportu C-X75, který byl jako koncept představen v září na Pařížské motor show.
Má být vyrobeno maximálně 250 vozů a výroba má začít koncem roku 2013. Což dává případným zájemcům šanci našetřit na jeho koupi. Odhadovaná cena bude totiž okolo 25 000 000 Kč.
Vůz bude vyráběn v rodné Anglii pod vedením odborníků z již zmíněného týmu F1. Sériově vyráběný vůz se bude lišit od svého pionýra představeného v Paříží v pohonné jednotce a také ve jméně, které ještě není známo, každopádně již bylo potvrzeno, že sériovka nebude mít označení C-X75. Hlavním rozdílem ale bude pohonná jednotka, nebo spíše druh pohonu. Představený koncept totiž používal k výkonu také dvojici turbín, tato technologie ale nebude ještě připravena k sériové výrobě a proto sériový supersport bude "obyčejný hybrid" s pohonem všech čtyř kol.
Malý spalovací motor, který bude srdcem vozu bude postavený na základě nového přeplňovaného agregátu vozu F1 a doplňovat ho budou výkonné elektromotory na každé nápravě. Výsledkem by měla být maximálka okolo 320 km/h a stovka pod 3 vteřiny. Emise oxidu uhličitého nemají přesáhnout hranici 100g/km.
Že to zní všechno jako hudba budoucnosti? No nechme se překvapit, očekává se že na podzim, asi na Frankfurtském autosalónu se dozvíme více.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.