Tým F1 Williams přislíbil pomoc při sériové výrobě supersportu C-X75, který byl jako koncept představen v září na Pařížské motor show.
Má být vyrobeno maximálně 250 vozů a výroba má začít koncem roku 2013. Což dává případným zájemcům šanci našetřit na jeho koupi. Odhadovaná cena bude totiž okolo 25 000 000 Kč.
Vůz bude vyráběn v rodné Anglii pod vedením odborníků z již zmíněného týmu F1. Sériově vyráběný vůz se bude lišit od svého pionýra představeného v Paříží v pohonné jednotce a také ve jméně, které ještě není známo, každopádně již bylo potvrzeno, že sériovka nebude mít označení C-X75. Hlavním rozdílem ale bude pohonná jednotka, nebo spíše druh pohonu. Představený koncept totiž používal k výkonu také dvojici turbín, tato technologie ale nebude ještě připravena k sériové výrobě a proto sériový supersport bude "obyčejný hybrid" s pohonem všech čtyř kol.
Malý spalovací motor, který bude srdcem vozu bude postavený na základě nového přeplňovaného agregátu vozu F1 a doplňovat ho budou výkonné elektromotory na každé nápravě. Výsledkem by měla být maximálka okolo 320 km/h a stovka pod 3 vteřiny. Emise oxidu uhličitého nemají přesáhnout hranici 100g/km.
Že to zní všechno jako hudba budoucnosti? No nechme se překvapit, očekává se že na podzim, asi na Frankfurtském autosalónu se dozvíme více.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?