Mercedes zatím jen nesměle ukazuje svůj roadster odvozený od sporťáku SLS AMG. Roadster dostane tradiční plátěnou střechu.
Historie se opakuje. Podobně jako slavný Gullwing z 50. let, i ten současný přišel o střechu. Modifikace Roadster je tu.
Přestože otevřená verze se ukazuje až s takovým odstupem po uzavřené, vývoj probíhal paralelně s kupé. Jak Mercedes uvádí, bylo v maximální možné míře využito digitálních postupů. V počítači absolvoval vůz své první nárazové zkoušky, optimalizovaly se zde díly karoserie, zlepšila se tu aerodynamika. Teprve po důkladném digitálním odladění se začalo se stavbou prototypu.
Pro roadster je užita plátěná střecha, kterou je možné skládat i za jízdy. Na té není přirozeně možné uchytit dveře, z racčích křídel se tak staly obyčejné dveře jak je známe i z jiných vozů. Vrstvená střecha s vlepeným bezpečnostním sklem nebyla, jak je dnes módní, nahrazena plechovou, skládací. Kvůli absenci střechy bylo nutné vyztužit karoserii, Mercedes se však holedbá, že rám vyztužením přibral jen dva kilogramy.
Technické detaily zatím nebyly zveřejněny, víme jen, že novinka bude mít výkonu 571 koní a maximální rychlost má být shodná s kupé, 317 km/h.
Zajímavé je, že první zveřejněné fotografie jsou ještě lehce kamuflované.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.