Mercedes zatím jen nesměle ukazuje svůj roadster odvozený od sporťáku SLS AMG. Roadster dostane tradiční plátěnou střechu.
Historie se opakuje. Podobně jako slavný Gullwing z 50. let, i ten současný přišel o střechu. Modifikace Roadster je tu.
Přestože otevřená verze se ukazuje až s takovým odstupem po uzavřené, vývoj probíhal paralelně s kupé. Jak Mercedes uvádí, bylo v maximální možné míře využito digitálních postupů. V počítači absolvoval vůz své první nárazové zkoušky, optimalizovaly se zde díly karoserie, zlepšila se tu aerodynamika. Teprve po důkladném digitálním odladění se začalo se stavbou prototypu.
Pro roadster je užita plátěná střecha, kterou je možné skládat i za jízdy. Na té není přirozeně možné uchytit dveře, z racčích křídel se tak staly obyčejné dveře jak je známe i z jiných vozů. Vrstvená střecha s vlepeným bezpečnostním sklem nebyla, jak je dnes módní, nahrazena plechovou, skládací. Kvůli absenci střechy bylo nutné vyztužit karoserii, Mercedes se však holedbá, že rám vyztužením přibral jen dva kilogramy.
Technické detaily zatím nebyly zveřejněny, víme jen, že novinka bude mít výkonu 571 koní a maximální rychlost má být shodná s kupé, 317 km/h.
Zajímavé je, že první zveřejněné fotografie jsou ještě lehce kamuflované.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.