Ram ukazuje nejsilnější možnou konfiguraci svého pickupu řady 5500. Čtyři metry dlouhý koncept je určen k tahání kamionových návěsů
Dodge Ram je velmi zajímavý automobil. Vysoká konfigurovatelnost z něj dělá univerzální vůz, který se vyskytuje jako luxusní pick-up, i jako čistě užitkový vůz. Kombinaci ukazuje nový koncept.
Nejdelší nabízené šasi s rozvorem neskutečných 502 cm (tak dlouhý nemá většina z nás celý automobil) a celkovou délkou 732 cm, má rozšířenou kabinu z původní konfigurace Crew cab. Díky prodloužení je nyní nazývána Mega cab, což znamená, že uvnitř je plno místa pro čtyři cestující, kteří se mohou vézt v maximálním luxusu.
Naopak korba je velmi účelová. Nainstalováno je na ni páté kolo, které obvykle známe z kamionů. Jde o místo, kam se připojují tahací návěsy. Vůz tedy v maximálním pohodlí odveze čtyři pasažéry a vzadu za sebou ještě utáhne návěs. Samotný vůz váží čtyři tuny, maximální hmotnost naložené soupravy ale může být až 17 tun.
Podobný náklad si vyžaduje dostatek síly a tu zajišťuje šestiválcový turbodiesel o objemu 6,7 litru. Točivý moment převyšuje 1000 Nm. Užita je šestistupňová převodovka a výkon dále putuje na všechna čtyři kola. Zadní náprava je vybavena dvojmontáží.
Tuto sílu je samozřejmě nutné živit, proto je možné přídavné nádrže naplnit až 650 litry paliva. Dojezd je tak velmi pěkných 2560 km, spotřeba už ale vychází méně pěkně, prostým podílem dostaneme asi 25 l/100 km.
Kabina má k dispozici kompletní zábavní systém, k dispozici je i lednička a připojení na internet.
Vůz je zatím konceptem, nicméně v případě zájmu je automobilka připravena jej vyrábět. Otázkou je, k čemu takový vůz. Mne napadá jediné využití, totiž tahání luxusních obytných návěsů. Máte jiné nápady? Napište do diskuze.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.