Ram ukazuje nejsilnější možnou konfiguraci svého pickupu řady 5500. Čtyři metry dlouhý koncept je určen k tahání kamionových návěsů
Dodge Ram je velmi zajímavý automobil. Vysoká konfigurovatelnost z něj dělá univerzální vůz, který se vyskytuje jako luxusní pick-up, i jako čistě užitkový vůz. Kombinaci ukazuje nový koncept.
Nejdelší nabízené šasi s rozvorem neskutečných 502 cm (tak dlouhý nemá většina z nás celý automobil) a celkovou délkou 732 cm, má rozšířenou kabinu z původní konfigurace Crew cab. Díky prodloužení je nyní nazývána Mega cab, což znamená, že uvnitř je plno místa pro čtyři cestující, kteří se mohou vézt v maximálním luxusu.
Naopak korba je velmi účelová. Nainstalováno je na ni páté kolo, které obvykle známe z kamionů. Jde o místo, kam se připojují tahací návěsy. Vůz tedy v maximálním pohodlí odveze čtyři pasažéry a vzadu za sebou ještě utáhne návěs. Samotný vůz váží čtyři tuny, maximální hmotnost naložené soupravy ale může být až 17 tun.
Podobný náklad si vyžaduje dostatek síly a tu zajišťuje šestiválcový turbodiesel o objemu 6,7 litru. Točivý moment převyšuje 1000 Nm. Užita je šestistupňová převodovka a výkon dále putuje na všechna čtyři kola. Zadní náprava je vybavena dvojmontáží.
Tuto sílu je samozřejmě nutné živit, proto je možné přídavné nádrže naplnit až 650 litry paliva. Dojezd je tak velmi pěkných 2560 km, spotřeba už ale vychází méně pěkně, prostým podílem dostaneme asi 25 l/100 km.
Kabina má k dispozici kompletní zábavní systém, k dispozici je i lednička a připojení na internet.
Vůz je zatím konceptem, nicméně v případě zájmu je automobilka připravena jej vyrábět. Otázkou je, k čemu takový vůz. Mne napadá jediné využití, totiž tahání luxusních obytných návěsů. Máte jiné nápady? Napište do diskuze.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?