Ram ukazuje nejsilnější možnou konfiguraci svého pickupu řady 5500. Čtyři metry dlouhý koncept je určen k tahání kamionových návěsů
Dodge Ram je velmi zajímavý automobil. Vysoká konfigurovatelnost z něj dělá univerzální vůz, který se vyskytuje jako luxusní pick-up, i jako čistě užitkový vůz. Kombinaci ukazuje nový koncept.
Nejdelší nabízené šasi s rozvorem neskutečných 502 cm (tak dlouhý nemá většina z nás celý automobil) a celkovou délkou 732 cm, má rozšířenou kabinu z původní konfigurace Crew cab. Díky prodloužení je nyní nazývána Mega cab, což znamená, že uvnitř je plno místa pro čtyři cestující, kteří se mohou vézt v maximálním luxusu.
Naopak korba je velmi účelová. Nainstalováno je na ni páté kolo, které obvykle známe z kamionů. Jde o místo, kam se připojují tahací návěsy. Vůz tedy v maximálním pohodlí odveze čtyři pasažéry a vzadu za sebou ještě utáhne návěs. Samotný vůz váží čtyři tuny, maximální hmotnost naložené soupravy ale může být až 17 tun.
Podobný náklad si vyžaduje dostatek síly a tu zajišťuje šestiválcový turbodiesel o objemu 6,7 litru. Točivý moment převyšuje 1000 Nm. Užita je šestistupňová převodovka a výkon dále putuje na všechna čtyři kola. Zadní náprava je vybavena dvojmontáží.
Tuto sílu je samozřejmě nutné živit, proto je možné přídavné nádrže naplnit až 650 litry paliva. Dojezd je tak velmi pěkných 2560 km, spotřeba už ale vychází méně pěkně, prostým podílem dostaneme asi 25 l/100 km.
Kabina má k dispozici kompletní zábavní systém, k dispozici je i lednička a připojení na internet.
Vůz je zatím konceptem, nicméně v případě zájmu je automobilka připravena jej vyrábět. Otázkou je, k čemu takový vůz. Mne napadá jediné využití, totiž tahání luxusních obytných návěsů. Máte jiné nápady? Napište do diskuze.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?