Skvělá zpráva pro všechny fanoušky vozu Porsche Panamera, kteří vždy toužili po dieselové verzi tohoto vozu. Pánové ve Stuttgartu se rozhodli držet krok s konkurencí a obohatili nabídku agregátů pro svou limuzínu o koncernový vznětový motor Volswagenu.
Ne všichni fanoušci této prémiové značky s tímto krokem souhlasí, ale vše je již oficiálně schváleno. Pod kapotu Panamery půjde 3,0 litrový šestiválcový turbodiesel s největším výkonem 245 koní, který by měl dovolit vozu zdolat na jednu nádrž (80 litrů), vzdálenost až 1 200 km. Zrychlení na stovku za 6,8 sekund. Maximálka 240 km/h. Obsah škodlivin 172 g/km. To vše při průměrné spotřebě 6,6 litrů, což je až neuvěřitelné, připomínáme že se bavíme o Porsche! Stanovena je dokonce i cena.
Panamera Diesel se s osmistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol stane nejlevnějším modelem v nabídce za první cenu 2 059 000 korun.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?