Skvělá zpráva pro všechny fanoušky vozu Porsche Panamera, kteří vždy toužili po dieselové verzi tohoto vozu. Pánové ve Stuttgartu se rozhodli držet krok s konkurencí a obohatili nabídku agregátů pro svou limuzínu o koncernový vznětový motor Volswagenu.
Ne všichni fanoušci této prémiové značky s tímto krokem souhlasí, ale vše je již oficiálně schváleno. Pod kapotu Panamery půjde 3,0 litrový šestiválcový turbodiesel s největším výkonem 245 koní, který by měl dovolit vozu zdolat na jednu nádrž (80 litrů), vzdálenost až 1 200 km. Zrychlení na stovku za 6,8 sekund. Maximálka 240 km/h. Obsah škodlivin 172 g/km. To vše při průměrné spotřebě 6,6 litrů, což je až neuvěřitelné, připomínáme že se bavíme o Porsche! Stanovena je dokonce i cena.
Panamera Diesel se s osmistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol stane nejlevnějším modelem v nabídce za první cenu 2 059 000 korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?