Nissan na čínském autosalonu v Šanghaji ukázal koncept sportovního malého vozu. S rozměry Micry leze do zelí o dvě třídy větším vozům - výkonem.
Zdá se, že Nissan plánuje velmi ostrou Micru. Tento malý vůz Nissan v Šanghaji ukázal ve své nejostřejší možné podobě.
Diblík s třídveřovou karoserií nemá na délku ani 3,5 metru, přesto mu v Nissanu pod kapotu propašovali motor o výkonu 1,6 litru. S turbem. Jeho finální výkon je naladěn na 188 koní, s čímž, pokud jej opravdu dostane i v sériové výrobě, se mu bude rovnat je málokdo. Napadá mne snad jen Fiat 500 Abarth SS, jehož motor je naladěn na 160 koní.
Výkon putuje na přední kola přes trochu nezvyklé převodové ústrojí, Nissan použil plynule měnitelnou převodovku CVT. Ta nebývá ve sporťácích zrovna zvykem. Nissan si ale libuje, že zaručuje skvělé řadící časy.
Nissan říká, že auto je mířeno na čínské mladíky. Dočkáme se ho?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?