Nissan na čínském autosalonu v Šanghaji ukázal koncept sportovního malého vozu. S rozměry Micry leze do zelí o dvě třídy větším vozům - výkonem.
Zdá se, že Nissan plánuje velmi ostrou Micru. Tento malý vůz Nissan v Šanghaji ukázal ve své nejostřejší možné podobě.
Diblík s třídveřovou karoserií nemá na délku ani 3,5 metru, přesto mu v Nissanu pod kapotu propašovali motor o výkonu 1,6 litru. S turbem. Jeho finální výkon je naladěn na 188 koní, s čímž, pokud jej opravdu dostane i v sériové výrobě, se mu bude rovnat je málokdo. Napadá mne snad jen Fiat 500 Abarth SS, jehož motor je naladěn na 160 koní.
Výkon putuje na přední kola přes trochu nezvyklé převodové ústrojí, Nissan použil plynule měnitelnou převodovku CVT. Ta nebývá ve sporťácích zrovna zvykem. Nissan si ale libuje, že zaručuje skvělé řadící časy.
Nissan říká, že auto je mířeno na čínské mladíky. Dočkáme se ho?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?