Čína je rozporuplný trh a najdeme zde opravdu vše. Dokonce i vůz aspirující na konkurenta slovutného Rollsu.
V záplavě novinek ze dvou souběžných autosalonů, New Yorku a Šanghaje, stojí nejen na našich stránkách regionální speciality ve stínu mezinárodních premiér. Pojďme to napravit hned s tím nejlepším, co se v Číně ukázalo.
Tím je limuzína Emgrand GE. Pravidelní čtenáři jistě tuší, odkud vítr vane, představili jsme vím ji již dříve a to hned dvakrát. Poprvé, když byla představena jako úplná novinka, která se nedala nazvat jinak než absolutní kopií Rolls Royce. Pod hrozbou žalob Čísnká značka příď vozu radikálně přepracovala do tvaru, který zůstal dodnes.
Nyní, tři roky od premiéry, podstupuje vrchol čínské výroby další facelift, tentokrát již mnohem mírnější.
Za pozornost stojí motorizace. Nenajdeme zde žádný rozmařilý dvanáctiválec, ale pěkný dělnický čtyřválec, který má objem 2,4 litru. Jeho poněkud nedostatečný výkon 160 koní je alespoň doplněn dvojicí elektromotorů o výkonu 75 koní.
Interiér by se oproti fotkám na zmíněných odkazech změnit neměl.
Foto: Kafi.info
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?