Audi v Šanghaji ukázalo další z konceptů Audi A3. Tentokrát jde o kombinaci karoserie sedan a hybridního ústrojí.
Třetí koncept Audi A3 jen za letošní rok následuje po odhalení klasického sedanu a konceptu s elektrickým pohonem v těle současného hatchbacku. Tento sedan má hybridní ústrojí v nové karoserii.
K pohonu slouží dva motory, přeplňovaná 1,4 dává 210 koní, dalších 27 dává elektromotor. Ten je živen z baterií, kterým je možné energii dodat jak rekuperací, tak i ze zásuvky. Vůz tak dokáže absolvovat asi 50 km čistě na baterie.
Z klidu na stovku má 444 cm dlouhý sedan zrychlit za 6,8 sekundy, oproti sedanu ukázanému v Ženevě přibral koncept na úsporném ústrojí dva metráky. Bylo tak nutné srazit hmotnost větším využitím hliníku na karoserii.
Zajímavé je, že dárcem orgánů byl současný ostrý hatchback RS3. Pochází z něj podlahová plošina i nápravy.
V interiéru se objevil systém MMI s inovovaným ovládáním.
Přestože o sériové výrobě nepadlo ani slovo, můžeme očekávat, že hybridní verze se v programu Audi objeví poměrně brzy po uvedení budoucí generace modelu A3.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?