Audi v Šanghaji ukázalo další z konceptů Audi A3. Tentokrát jde o kombinaci karoserie sedan a hybridního ústrojí.
Třetí koncept Audi A3 jen za letošní rok následuje po odhalení klasického sedanu a konceptu s elektrickým pohonem v těle současného hatchbacku. Tento sedan má hybridní ústrojí v nové karoserii.
K pohonu slouží dva motory, přeplňovaná 1,4 dává 210 koní, dalších 27 dává elektromotor. Ten je živen z baterií, kterým je možné energii dodat jak rekuperací, tak i ze zásuvky. Vůz tak dokáže absolvovat asi 50 km čistě na baterie.
Z klidu na stovku má 444 cm dlouhý sedan zrychlit za 6,8 sekundy, oproti sedanu ukázanému v Ženevě přibral koncept na úsporném ústrojí dva metráky. Bylo tak nutné srazit hmotnost větším využitím hliníku na karoserii.
Zajímavé je, že dárcem orgánů byl současný ostrý hatchback RS3. Pochází z něj podlahová plošina i nápravy.
V interiéru se objevil systém MMI s inovovaným ovládáním.
Přestože o sériové výrobě nepadlo ani slovo, můžeme očekávat, že hybridní verze se v programu Audi objeví poměrně brzy po uvedení budoucí generace modelu A3.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.