Jednou z mnoha novinek představených na Auto Show New York je aktualizované vydání výkonného sedanu 300 SRT8. A nejde jen o změny vnějšího vzhledu v duchu posledního faceliftu.
O faceliftu chryslerovy "třístovky" psal kolega Marek ZDE. Nyná se dočkají i příznivci pravých musclecars. Na začátek si dovolím drobnou výtku k novému designu (čistě osobní názor redaktora), ten oproti předcházející generaci působí na zvyklosti těchto výkonných amerik tak nějak zženštěle a uhlazeně. Ale zpět k novince. Poznávacím znamením SRT8 budou především dva masivní výfuky trčící ze zadního nárazníku a mohutná dvacetipalcová sedmipaprsková kovaná kola. Méně nápadnou změnou je použití zatmavených skupinových svítilen včetně denních LED diod. Poněkud schází alespoň náznak sání na kapotě.
Podstatná změna se odehrála i v motorovém prostoru. Osmiválec Hemi objemu 6,1 litru (425 koní) ustoupil modernějšímu a výkonějšímu agregátu V8 6,4 litru HEMI řady Pentastar (465 koní, 635N.m). Tato jednotka už byla nasazena i u výkonné verze typu Challenger. Je spřažena s pětistupňovou automatickou převodovkou s možností řazení pádly pod volantem. Sedanu poskytuje slušnou porci dynamiky, automobilka tvrdí že se na stovku rozjede pod 4 sekundy. Maximální rychlost 282 km/h také není k zahození. Aby bylo možné tento expres bezpečně zastavit, osadili jej konstruktéři čtyřpístkovými brzdami od Bremba o průměru 360/350 mm. Podvozek využívá adaptivní tlumiče pod označením ADS.
Drobnými retušemi prošel i interiér. Palubní přístroje dostaly modré podsvícení, nový je menší a dole zploštělý volant. Kožená křesla jsou osazena systémem ventilace. Audioaparaturu o výkonu 900W dodává Harman Kardon.
V prodeji v USA se nová 300 STR8 objeví ve třetím čtvrtletí tohoto roku. Na našem trhu se rozhodně oficiálně neobjeví.
zdroj: autoblog.com
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?