Chrysler 300 SRT8 - muscle sedan v novém

300C
300C, foto: Archiv AutoRoad.cz
Jan Ševčík 20. dubna 2011 12:35
Sdílej:

Jednou z mnoha novinek představených na Auto Show New York je aktualizované vydání výkonného sedanu 300 SRT8. A nejde jen o změny vnějšího vzhledu v duchu posledního faceliftu.

O faceliftu chryslerovy "třístovky" psal kolega Marek ZDE. Nyná se dočkají i příznivci pravých musclecars. Na začátek si dovolím drobnou výtku k novému designu (čistě osobní názor redaktora), ten oproti předcházející generaci působí na zvyklosti těchto výkonných amerik tak nějak zženštěle a uhlazeně. Ale zpět k novince. Poznávacím znamením SRT8 budou především dva masivní výfuky trčící ze zadního nárazníku a mohutná dvacetipalcová sedmipaprsková kovaná kola. Méně nápadnou změnou je použití zatmavených skupinových svítilen včetně denních LED diod. Poněkud schází alespoň náznak sání na kapotě.

Podstatná změna se odehrála i v motorovém prostoru. Osmiválec Hemi objemu 6,1 litru (425 koní) ustoupil modernějšímu a výkonějšímu agregátu V8 6,4 litru HEMI řady Pentastar (465 koní, 635N.m). Tato jednotka už byla nasazena i u výkonné verze typu Challenger. Je spřažena s pětistupňovou automatickou převodovkou s možností řazení pádly pod volantem. Sedanu poskytuje slušnou porci dynamiky, automobilka tvrdí že se na stovku rozjede pod 4 sekundy. Maximální rychlost 282 km/h také není k zahození. Aby bylo možné tento expres bezpečně zastavit, osadili jej konstruktéři čtyřpístkovými brzdami od Bremba o průměru 360/350 mm. Podvozek využívá adaptivní tlumiče pod označením ADS.

Drobnými retušemi prošel i interiér. Palubní přístroje dostaly modré podsvícení, nový je menší a dole zploštělý volant. Kožená křesla jsou osazena systémem ventilace. Audioaparaturu o výkonu 900W dodává Harman Kardon.

V prodeji v USA se nová 300 STR8 objeví ve třetím čtvrtletí tohoto roku. Na našem trhu se rozhodně oficiálně neobjeví.

zdroj: autoblog.com

 

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?