Jednou z mnoha novinek představených na Auto Show New York je aktualizované vydání výkonného sedanu 300 SRT8. A nejde jen o změny vnějšího vzhledu v duchu posledního faceliftu.
O faceliftu chryslerovy "třístovky" psal kolega Marek ZDE. Nyná se dočkají i příznivci pravých musclecars. Na začátek si dovolím drobnou výtku k novému designu (čistě osobní názor redaktora), ten oproti předcházející generaci působí na zvyklosti těchto výkonných amerik tak nějak zženštěle a uhlazeně. Ale zpět k novince. Poznávacím znamením SRT8 budou především dva masivní výfuky trčící ze zadního nárazníku a mohutná dvacetipalcová sedmipaprsková kovaná kola. Méně nápadnou změnou je použití zatmavených skupinových svítilen včetně denních LED diod. Poněkud schází alespoň náznak sání na kapotě.
Podstatná změna se odehrála i v motorovém prostoru. Osmiválec Hemi objemu 6,1 litru (425 koní) ustoupil modernějšímu a výkonějšímu agregátu V8 6,4 litru HEMI řady Pentastar (465 koní, 635N.m). Tato jednotka už byla nasazena i u výkonné verze typu Challenger. Je spřažena s pětistupňovou automatickou převodovkou s možností řazení pádly pod volantem. Sedanu poskytuje slušnou porci dynamiky, automobilka tvrdí že se na stovku rozjede pod 4 sekundy. Maximální rychlost 282 km/h také není k zahození. Aby bylo možné tento expres bezpečně zastavit, osadili jej konstruktéři čtyřpístkovými brzdami od Bremba o průměru 360/350 mm. Podvozek využívá adaptivní tlumiče pod označením ADS.
Drobnými retušemi prošel i interiér. Palubní přístroje dostaly modré podsvícení, nový je menší a dole zploštělý volant. Kožená křesla jsou osazena systémem ventilace. Audioaparaturu o výkonu 900W dodává Harman Kardon.
V prodeji v USA se nová 300 STR8 objeví ve třetím čtvrtletí tohoto roku. Na našem trhu se rozhodně oficiálně neobjeví.
zdroj: autoblog.com
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?