Již se nějakou dobu špitalo o připravované nové generaci Brouka, ten ponese název Beetle, nikoli již New Beetle jako jeho novodobý předchůdce z roku 1998. Lze konstatovat, že celkově dospěl.
Takže pojďme si nový retromodel koncernu VW představit blíže. První informace a obrázky výrobce zveřejnil před oficiální premiérou na autosalonu v New Yorku a Šanghaji.
Oproti New Beetlu narostla nová generace (mimo výšky) do všech směrů, včetně v minulosti hojně kritizovaného malého zavazadelníku. Rozměry nové generace dosahují 4278 mm (+152 mm) na délku, 1808 mm (+84 mm) do šířky a 1486 mm (-12 mm) na výšku. Rozvor náprav narostl na 2537 mm. Do kufru brouka nyní naložíte použitelných 310 litrů (+101 l) zavazadel.
Pokud jde o design produkční verze, tak ten byl ovlivněn studií Ragster. Pohled zpředu nepřinesl proti předcházející generaci na první pohled příliš změn, na zádi použili stylisté VW oválné koncové svítilny, předchůdce měl kruhové. Asi největší změnou k lepšímu je podařeně působící interiér. Není tolik "retro" jako u New Beetlu, působí však hodnotněji, dospěleji a prostorněji. Zaujme dole zploštělý volant, výrazný displej systému navigace (rozměru 5 nebo 6,5 palců) a v horní části palubky potěší umístění třech palubních přístrojů.
Pro pohon brouka poslouží osvědčené agregáty z koncernové nabídky. Základní motorizací bude stopětikoňové 1,2 TSI. Přes stošedesátikoňovou 1,4 TSI až po dvěstěkoňovou 2,0 TSI. Pokud patříte mezi stoupence nafty pak bude pro vás v nabídce šestnáctistovka TDI (105 koní) a 2,0 TDI (140 koní). Pro USA bude v nabídce také stosedmdesátikoňový 2,5 litrový pětiválec. Všechny motorizace budete moci získat i ve spojení se dvouspojkovou převodovkou DSG. Všechny verze budou plnit emisní limity normy Euro 5.
V nabídce bude na výběr ze tří stupňů výbav: Beetle, Design a Sport. K zákazníkům se první brouci dostanou letos v září (USA), v říjnu 2011 (Evropa), v únoru 2012 (Asie) a na konci roku 2012 (Jižní Amerika). Beetle bude tedy skutečně globálním automobilem, rozhodně má díky moderní technologii větší naději na úspěch než New Beetle.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Konfigurátor - VW Beetle
FOTOGALERIE NEW YORK AUTO SHOW (autoblog.com)
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?