Již se nějakou dobu špitalo o připravované nové generaci Brouka, ten ponese název Beetle, nikoli již New Beetle jako jeho novodobý předchůdce z roku 1998. Lze konstatovat, že celkově dospěl.
Takže pojďme si nový retromodel koncernu VW představit blíže. První informace a obrázky výrobce zveřejnil před oficiální premiérou na autosalonu v New Yorku a Šanghaji.
Oproti New Beetlu narostla nová generace (mimo výšky) do všech směrů, včetně v minulosti hojně kritizovaného malého zavazadelníku. Rozměry nové generace dosahují 4278 mm (+152 mm) na délku, 1808 mm (+84 mm) do šířky a 1486 mm (-12 mm) na výšku. Rozvor náprav narostl na 2537 mm. Do kufru brouka nyní naložíte použitelných 310 litrů (+101 l) zavazadel.
Pokud jde o design produkční verze, tak ten byl ovlivněn studií Ragster. Pohled zpředu nepřinesl proti předcházející generaci na první pohled příliš změn, na zádi použili stylisté VW oválné koncové svítilny, předchůdce měl kruhové. Asi největší změnou k lepšímu je podařeně působící interiér. Není tolik "retro" jako u New Beetlu, působí však hodnotněji, dospěleji a prostorněji. Zaujme dole zploštělý volant, výrazný displej systému navigace (rozměru 5 nebo 6,5 palců) a v horní části palubky potěší umístění třech palubních přístrojů.
Pro pohon brouka poslouží osvědčené agregáty z koncernové nabídky. Základní motorizací bude stopětikoňové 1,2 TSI. Přes stošedesátikoňovou 1,4 TSI až po dvěstěkoňovou 2,0 TSI. Pokud patříte mezi stoupence nafty pak bude pro vás v nabídce šestnáctistovka TDI (105 koní) a 2,0 TDI (140 koní). Pro USA bude v nabídce také stosedmdesátikoňový 2,5 litrový pětiválec. Všechny motorizace budete moci získat i ve spojení se dvouspojkovou převodovkou DSG. Všechny verze budou plnit emisní limity normy Euro 5.
V nabídce bude na výběr ze tří stupňů výbav: Beetle, Design a Sport. K zákazníkům se první brouci dostanou letos v září (USA), v říjnu 2011 (Evropa), v únoru 2012 (Asie) a na konci roku 2012 (Jižní Amerika). Beetle bude tedy skutečně globálním automobilem, rozhodně má díky moderní technologii větší naději na úspěch než New Beetle.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Konfigurátor - VW Beetle
FOTOGALERIE NEW YORK AUTO SHOW (autoblog.com)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.