Již se nějakou dobu špitalo o připravované nové generaci Brouka, ten ponese název Beetle, nikoli již New Beetle jako jeho novodobý předchůdce z roku 1998. Lze konstatovat, že celkově dospěl.
Takže pojďme si nový retromodel koncernu VW představit blíže. První informace a obrázky výrobce zveřejnil před oficiální premiérou na autosalonu v New Yorku a Šanghaji.
Oproti New Beetlu narostla nová generace (mimo výšky) do všech směrů, včetně v minulosti hojně kritizovaného malého zavazadelníku. Rozměry nové generace dosahují 4278 mm (+152 mm) na délku, 1808 mm (+84 mm) do šířky a 1486 mm (-12 mm) na výšku. Rozvor náprav narostl na 2537 mm. Do kufru brouka nyní naložíte použitelných 310 litrů (+101 l) zavazadel.
Pokud jde o design produkční verze, tak ten byl ovlivněn studií Ragster. Pohled zpředu nepřinesl proti předcházející generaci na první pohled příliš změn, na zádi použili stylisté VW oválné koncové svítilny, předchůdce měl kruhové. Asi největší změnou k lepšímu je podařeně působící interiér. Není tolik "retro" jako u New Beetlu, působí však hodnotněji, dospěleji a prostorněji. Zaujme dole zploštělý volant, výrazný displej systému navigace (rozměru 5 nebo 6,5 palců) a v horní části palubky potěší umístění třech palubních přístrojů.
Pro pohon brouka poslouží osvědčené agregáty z koncernové nabídky. Základní motorizací bude stopětikoňové 1,2 TSI. Přes stošedesátikoňovou 1,4 TSI až po dvěstěkoňovou 2,0 TSI. Pokud patříte mezi stoupence nafty pak bude pro vás v nabídce šestnáctistovka TDI (105 koní) a 2,0 TDI (140 koní). Pro USA bude v nabídce také stosedmdesátikoňový 2,5 litrový pětiválec. Všechny motorizace budete moci získat i ve spojení se dvouspojkovou převodovkou DSG. Všechny verze budou plnit emisní limity normy Euro 5.
V nabídce bude na výběr ze tří stupňů výbav: Beetle, Design a Sport. K zákazníkům se první brouci dostanou letos v září (USA), v říjnu 2011 (Evropa), v únoru 2012 (Asie) a na konci roku 2012 (Jižní Amerika). Beetle bude tedy skutečně globálním automobilem, rozhodně má díky moderní technologii větší naději na úspěch než New Beetle.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Konfigurátor - VW Beetle
FOTOGALERIE NEW YORK AUTO SHOW (autoblog.com)
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.