Již se nějakou dobu špitalo o připravované nové generaci Brouka, ten ponese název Beetle, nikoli již New Beetle jako jeho novodobý předchůdce z roku 1998. Lze konstatovat, že celkově dospěl.
Takže pojďme si nový retromodel koncernu VW představit blíže. První informace a obrázky výrobce zveřejnil před oficiální premiérou na autosalonu v New Yorku a Šanghaji.
Oproti New Beetlu narostla nová generace (mimo výšky) do všech směrů, včetně v minulosti hojně kritizovaného malého zavazadelníku. Rozměry nové generace dosahují 4278 mm (+152 mm) na délku, 1808 mm (+84 mm) do šířky a 1486 mm (-12 mm) na výšku. Rozvor náprav narostl na 2537 mm. Do kufru brouka nyní naložíte použitelných 310 litrů (+101 l) zavazadel.
Pokud jde o design produkční verze, tak ten byl ovlivněn studií Ragster. Pohled zpředu nepřinesl proti předcházející generaci na první pohled příliš změn, na zádi použili stylisté VW oválné koncové svítilny, předchůdce měl kruhové. Asi největší změnou k lepšímu je podařeně působící interiér. Není tolik "retro" jako u New Beetlu, působí však hodnotněji, dospěleji a prostorněji. Zaujme dole zploštělý volant, výrazný displej systému navigace (rozměru 5 nebo 6,5 palců) a v horní části palubky potěší umístění třech palubních přístrojů.
Pro pohon brouka poslouží osvědčené agregáty z koncernové nabídky. Základní motorizací bude stopětikoňové 1,2 TSI. Přes stošedesátikoňovou 1,4 TSI až po dvěstěkoňovou 2,0 TSI. Pokud patříte mezi stoupence nafty pak bude pro vás v nabídce šestnáctistovka TDI (105 koní) a 2,0 TDI (140 koní). Pro USA bude v nabídce také stosedmdesátikoňový 2,5 litrový pětiválec. Všechny motorizace budete moci získat i ve spojení se dvouspojkovou převodovkou DSG. Všechny verze budou plnit emisní limity normy Euro 5.
V nabídce bude na výběr ze tří stupňů výbav: Beetle, Design a Sport. K zákazníkům se první brouci dostanou letos v září (USA), v říjnu 2011 (Evropa), v únoru 2012 (Asie) a na konci roku 2012 (Jižní Amerika). Beetle bude tedy skutečně globálním automobilem, rozhodně má díky moderní technologii větší naději na úspěch než New Beetle.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Konfigurátor - VW Beetle
FOTOGALERIE NEW YORK AUTO SHOW (autoblog.com)
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.