Jižní Korea je domovinou značek Kia a Hyundai, takže se dá očekávat, že se tyto značky pokusí v Soulu vytáhnout. Kia nejprve ukazuje svůj koncept Naimo.
Koncept Naimo ukazuje poměrně malý, kompaktní crossover. Na délku měří pouhých 389 centimetrů, což znamená, že je více než o decimetr kratší než taková Fabia.
Uvnitř se nacházejí čtyři místa k sezení. Prostor šetří úsporná, skořepinová sedadla a celková spartánskost interiéru dělá docela vzdušný dojem.
Za povšimnutí určitě stojí napůl průhledné budíky před řidičem, inovativním řešením je také absence stěračů. Ty jsou nahrazeny vzduchovými tryskami, které by měly ze skla odfouknout vše nechtěné. Již povinností je pro koncept nahradit zpětná zrcátka kamerami a celý interiér minimalizovat do dotykového displeje.
Nepřekvapí také to, že vnější osvětlení je kompletně řečeno diodami, za pozornost zato stojí páté dveře. Ty se dají otevírat několika různými způsoby, skládají se hned ze tří částí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.