Kompaktní minivan, který má připomínat zlatá padesátá a slavný Volkswagen Type 1, Němci familiárně zvaný Bulli, se pravděpodobně dostane na výrobní linky.
S informací, že se novinka dostane do výroby, přišel britský magazín Autocar. Výroba Bulliho by měla probíhat v Mexiku, společně s modelem Beetle, což nám naznačuje, kam bude primárně mikrobus namířen. Podobně jako u Brouku se stane jeho domovinou zámořský trh, což ale neznamená, že se nebude dovážet do Evropy.
Bulli stojí na nové flexibilní platformě Volkswagenu, kterou má pod svými spodničkami i nová generace Audi A3, kterou jsme v Ženevě viděli jako koncept. Vysoká modularita by měla umožnit snadnou změnu rozchodu i rozvoru kol a také světlé výšky, vše v závislosti na trhu, kam by se nová dodávka měla dovážet.
O datu výroby se Autocar nezmiňuje, osobně bych ho ale neočekával dříve než za tři roky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.